• 05 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6765
  •  GBP / BGN 2.2365
  •  CHF / BGN 2.0940
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

"Да, България" предлага 60% от приходите на ЦГМ за платено паркиране да отиват за нови паркинги, велоалеи, озеленяване и благоустрояване на кварталите

"Да, България" предлага 60% от приходите на ЦГМ за платено паркиране да отиват за нови паркинги, велоалеи, озеленяване и благоустрояване на кварталите

/КРОСС/ Общинските съветници от ПП-ДБ Бойко Димитров и Симеон Ставрев внесоха доклад, с който предлагат Центъра за градска мобилност да се лиши от 60% от приходите си за платено паркиране в полза на София и изграждането на нови паркинги, велоалеи, озеленяване, мерки за пътна безопасност и благоустрояване на кварталите. Двамата са част от ръководството на "Да, България".

"Към момента ЦГМ взима 100% от приходите и парите потъват в черна дупка. Нашето предложение е 60% от средствата за платено паркиране да се оползотворяват от Столична община за изграждане на нови паркинги и велоалеи, за повече пътна безопасност и озеленяване, както и за благоустрояване на кварталите", заяви Симеон Ставрев, който е част от Комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС. Преди седмица именно Ставрев алармира, че във ватманските кабинки на старите трамваи се монтират домашни климатици за 10 000 лв. след обществена поръчка на "Столичен електротранспорт" на цена в пъти над пазарната.

Ставрев и Димитров предлагат изменение на проекта на договор между СО и ЦГМ с аргумент, че настоящата уредба противоречи на принципите на добро финансово управление, публичност и ефективност. Представителите на "Да, България" подчертават и липсата на нормативна обосновка, която да оправдае предоставянето 100% от парите за платено паркиране на външен оператор, пък бил той и общинско дружество.

"По икономическата рамка за 2025 приходите от паркирането са почти 47 млн. лв., с над 2 милиона повече от 2024. Отделно ЦГМ получава възнаграждение по чл. 9.1.1 и чл. 9.1.2 от настоящия договор, като за 2025 то е 29.3 млн. лв., а за 2024 -28.5 млн. лв. Исторически, разходите на ЦГМ за осъществяване на възложените му дейности в последните години са около 43 млн. лв. Очевидно е, че с парите от паркирането се подпомагат разходи на дружеството, които са свързани с градския транспорт. Дори и техният процент да се намали, пак ще бъдат покривани общите разходи за паркиране и градски транспорт на ЦГМ. Също така ще се стимулира ефективността и отчетността на дружеството", посочва Ставрев.

"Практиката в редица водещи европейски градове потвърждава този подход: във Виена, Амстердам и Берлин приходите от платеното паркиране се администрират като общински ресурс, който се връща за развитие на градската мобилност, докато операторите получават финансиране според реално извършените дейности по управление и контрол", допълва Димитров.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.