-
17 Юни 2024 |
USD / BGN 1.8258
GBP / BGN 2.3126
CHF / BGN 2.0456
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 25°C
Жълтите павета в центъра на София отново ще трябва да се пренаредят
![](https://www.cross.bg/contents/images/blank.gif)
26 Април 2023 | 10:45
![Жълтите павета в центъра на София отново ще трябва да се пренаредят Жълтите павета в центъра на София отново ще трябва да се пренаредят](https://www.cross.bg/photo_new_gallery/2023/04/26/0e197f44c4d59a082dac80fbff11c89f.jpg)
/КРОСС/ За пореден път емблематичните жълти павета в центъра на София трябва да бъдат пренареждани. Само 7 месеца след ремонта на бул. "Цар Освободител", пред парламента, паветата са разместени и на места разстоянието между тях достига 10 см.
Изпълнителят на обществената поръчка и Общината посочват като причина метода по пренареждането и изискванията на Министерството на културата за опазване на културното наследство, съобщава БНТ.
Най-разместени са паветата в активната лента пред Народното събрание. Няма как да започне нов ремонт без да бъде затворен участъка за движение.
"Би трябвало да има елементи, които да не пречат и да не повредят павето, когато трябва отново да се пренареди. Има съвременни материали, които не биха навредили на павето, така че при следващо поставяне и пренареждане то да не се разруши", това обясни инж. Ангел Попов, пътен експерт.
По думите му, преди да бъдат извадени паветата, фирмата-изпълнител е извадила снимков материал как са разположени преди да бъдат разрушени.
"И хората, които са ги правили преди 40 години са се съобразили с това", допълни експертът.
От фирмата-изпълнител съобщават, че при обновяване на трасето пред Народното събрание детайлът, който е заложен за изпълнение при пренареждане на паветата чрез прилагане на автентична технология, съгласувана с Националния институт за недвижимо културно наследство, в началото на ХХ век жълтите павета са редени върху "пясъчна възглавница" без свързващ елемент. След пускането на движението обаче, заради натоварения трафик се получава обаче разместване в хоризонтална посока. Приложената технология е основана за леко и пешеходно движение максимум до 50 МПС-та на ден, включително и аварийни автомобили.