• 08 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6795
  •  GBP / BGN 2.2411
  •  CHF / BGN 2.0885
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Къде намаленията за Черен петък са най-истински?

Къде намаленията за Черен петък са най-истински?

/КРОСС/ Черният петък вече прелива в кибер понеделник, офертите се удължават, а потребителите харчат повече онлайн.

Сравняваме цените на няколко продукта в три държави - САЩ, Великобритания и у нас. Колко струват популярна марка смартфон последен модел, парфюм, обувки и сешоар, който е един от най-желаните подаръци.

Едни и същи марки, един Черен петък. Намаленията обаче са различни. Най-осезаема е разликата в намалението на популярна марка сешоари. Те са двойно по-скъпо в България дори и след намаленията. Разликата в останалите продукти е от 100 до 400 лева. Много наши сънародници споделят, че в чужбина е по-евтино.

Повечето българи нямат отделен бюджет за Черния петък - купуват това, което на момента изглежда изгодно.

В родината на Черния петък САЩ инфлацията, „шътдаунът" на правителството и митата почерниха деня за милиони хора тази година. Но въпреки това над 187 милиона американци ще пазаруват този уикенд.

Традиционно всички потребители търсят най- добрата промоция, а надпреварата за нея сега е по скоро онлайн до изчерпване на количествата, отколкото на вратата на магазините, където сме виждали навалици. Сега потребители използват изкуствен интелект и следят добрите оферти с информация от т.нар. създатели в социалните мрежи. Освен прогнозите и инфлуенсърите, има и друг тренд, който призовава за спестяване, преподаряване на подаръци и бойкот на Черния петък.

Във Великобритания десетки хиляди българи са на лов за големи намаления. Очаква се британците да похарчат 9,52 милиарда паунда този уикенд. Главно пазаруват онлайн от китайски сайтове.

Една от най-авторитетните компании за пазарни проучвания Which разкри, че 8 от 10 оферти за Черен петък всъщност са били по-евтини или на същата цена по друго време на годината. Британците бяха призовани да използват сайтове за сравняване на цени и да се допитват до изкуствен интелект дали дадена стока наистина е изгодна.

Британски инфлуенсъри дават съвети как да се справим с прилива на допамин, когато сме попаднали на голяма оферта и сайта ни пришпорва да купуваме, защото остава само една бройка. Според тях е хубаво да запазим избрания артикул в онлайн в кошницата си поне за 48 часа. Този прозорец ни дава малко пространство за глътка въздух. Помага ни да прекъснем емоционалната еуфория от сделките. А и повечето сайтове дори ще ни изпратят имейл с код за отстъпка. Ако продължаваме да го искаме два дни по-късно, може да си го купим наистина. Но в 9 от 10 случая ще осъзнаем, че не е било задължително. Това е било просто маркетингов трик.

„Има обективно обяснение - веригата на доставки. Зависи колко е дълга тя, зависи какъв е транспортът, какви са условията на съхранение, какви са продуктовите такси, какви са регулациите на конкретния пазар, на който влиза продуктът. Така че, за жалост, това е обективно обусловена разлика", заяви Аксиния Баева, заместник-председател на БРА.

Нова телевизия, „Събуди се"

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.