-
14 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6672
GBP / BGN 2.2309
CHF / BGN 2.0956- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Батериите следващо поколение на BMW са огромен скок напред
24 Февруари 2025 | 20:01
/КРОСС/ Купувачите на електромобили искат две неща от колите си - голям пробег и бързо зареждане. В стремежа си да изравнят електромобилите с хибридите и автомобилите с двигатели с вътрешно горене на тези два фронта, производителите на автомобили работят усилено, за да разработят по-добра технология за батерии. Изглежда, че BMW може да са направили следващата стъпка, за да гарантират, че това наистина ще се случи. Германският автомобилен производител обяви, че батериите му от следващо поколение, които трябва да дебютират в автомобилите Neue Klasse на компанията, не само ще се зареждат 30 процента по-бързо, но и ще имат 30 процента по-голям обхват.
Подобно на много електромобили, настоящата колекция от електрифицирани превозни средства на BMW използва остаряла призматична технология за батерии, която е неефективна и тромава за изграждане. Със своето шесто поколение батерии, BMW е готово да направи скок напред. Батериите с високо напрежение ще постигнат 30 процента по-голям обхват, отчасти благодарение на добавената плътност. BMW казва, че батериите от следващо поколение са с 20 процента по-плътни от батериите от пето поколение и сега ще се състоят от цилиндрични клетки, интегрирани директно в батерийния пакет.
Този дизайн „от клетка към пакет" може да бъде персонализиран за всяко превозно средство и се добавя като структурен компонент на производствената линия, процес, известен като пакет към отворено тяло. Тъй като BMW подобрява дизайна на автомобила си в бъдещите модели, пакетът батерии - отново съставен от цилиндри, също може да бъде преработен, което може да помогне на бъдещите повторения да имат допълнителен обхват.
Блокът за управление, известен като BMW Energy Master, управлява батерията и за първи път се разработва вътрешно в завода в Ландсхут. Приблизително 200 служители ще работят в производствената зона на Energy Master, а BMW казва, че предвижда бъдеще, в което до 700 служители ще бъдат фокусирани върху производството на Energy Master.
Това звучи така, сякаш автомобилният производител е готов за 4-кратен ръст в производството и продажбите на EV. В допълнение към 200-те човека, споменати по-горе, BMW ще разполага с 400 робота, които се справят с автоматизирани задачи и множество камери, използващи изкуствен интелект за наблюдение на контрола на качеството.
„Като най-големият вътрешен производител на компоненти на компанията, Ландсхут играе важна роля за Neue Klasse", каза д-р Йоахим Пост, член на борда на директорите за покупки и мрежи от доставчици в BMW - „Заводът е център за иновации и двигател на трансформацията."
BMW добави, че „някои модели" ще могат да се зареждат по-бързо от обещаното увеличение от 30 процента, което ще видим с батериите от шесто поколение. Очакваме да видим това в Серия 7, автомобил от най-висок клас, който BMW обича да използва като територия за ориентирани към бъдещето технологии и функции.
Батериите Gen6 ще предлагат и двупосочно зареждане като стандартна функция, чудесна опция, ако искате да включите електрическо устройство в колата или когато трябва да захранвате дома си по време на прекъсване.
Автомобилите Neue Klasse ще дебютират по-късно тази година. Както е обичайно да прави BMW, превозните средства се движат през Европа, преди да ударят Съединените щати, така че очаквайте дебют на батерия Gen6 в края на 2025 г. или началото до средата на 2026 г.
Източник: https://auto-press.net/