• 20 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8359
  •  GBP / BGN 2.2843
  •  CHF / BGN 2.0205
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 10°C

Коронавирусът "отмени" компенсациите за анулиран полет

Коронавирусът "отмени" компенсациите за анулиран полет

/КРОСС/ Пътниците със самолет вече не могат да претендират за компенсации, ако полетът им е отменен или закъснее заради причина, свързана с пандемията. Това предупреждение отправи Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център в София, в ефира на БНТ.

Не става дума за промяна в правилата за правата на пасажерите - просто Европейската комисия обяви разпространението на COVID-19 за извънредна ситуация. И досега важеше уговорката, че при форсмажорни обстоятелства авиокомпаниите не дължат обезщетения на клиентите си, защото нямат вина, че се е наложило да отлагат или анулират полети.

От потребителския център припомнят, че според еврорегламента пътникът няма право на обезщетение, ако:

-  отмяната е заради извънредни обстоятелства, които са извън контрола на авиокомпанията и не са могли бъдат избегнати, дори и да са взети всички необходими мерки, като например: лошо време, политическа нестабилност, рискове, свързани със сигурността на пътниците (новото е, че ЕК обяви за "извънредни обстоятелства" бедите, причинявани от корона-вируса, и мерките за озаптяването му, бел. ред.).    

-  бил е информиран за отмяната  на полета достатъчно рано - минимум 14 дни преди началната дата на излитане; 

-  получил е предложение да бъде качен на друг самолет, с часове на излитане и кацане, близки до първоначалните, но е отказал.

 От Европейския потребителски център призовават планиращите пътуване по въздух "да бъдат особено внимателни с новите условия, породени от разпространението на заразата". Това означава, че пасажерите трябва да си калкулират рисковете да не пристигнат навреме там, за където са тръгнали, и  да не разчитат, че авиокомпанията ще ги обезщети за причинените неудобства.

При сегашната санитарна извънредна ситуация, която е обхванала целия глобус, едно е сигурно, ако има смущения в разписанието на самолетите, всяка превозвач ще търси оправдание в коронавируса, дори да има други причини.

 На сайта си ЕПЦ припомня какви са основните права на пасажерите при отменен полет в общия случай. Авиокомпанията е длъжна да предложи на своите клиенти избор между следните опции: 

- отказ от пътуване и връщане на сумите по неизползвания самолетен билет;

- премаршрутиране с друг полет за достигане до крайната точка на пътуването;

- обратен полет до първоначалния пункт на излитане, при първа възможност.

 Ако изберете премаршрутиране

Авиокомпанията е задължена да ви осигури грижа за времето, докато изчаквате заместващия полет на летището, а именно:

  • храна и напитки
  • настаняване в хотел, ако се налага престой повече от една нощ
  • превоз от летището до мястото за настаняване и обратно
  • две безплатни телефонни обаждания

В случай че авиопревозвачът не ви осигури грижите, може да си ги платите сами, а после да претендирате за възстановяне на похарченото. Разходите трябва да са в рамките на разумното и трябва да са доказани с касови бележки или други фискални документи.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.