• 16 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8056
  •  GBP / BGN 2.2785
  •  CHF / BGN 1.9957
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 12°C

Димчо Добрев: Хеликоптерът за спешна медицинска помощ надгражда спешната медицинска

Димчо Добрев: Хеликоптерът за спешна медицинска помощ надгражда спешната медицинска

/КРОСС/ Хеликоптерът за спешна медицинска помощ надгражда спешната медицинска помощ като цяло и ще създаде възможност за реакция в рамките на „златния час" за оказване на помощ на нуждаещите се и транспортирането им в съответното лечебно заведение. Това каза Димчо Добрев - директор на „България Хели Мед Сървиз", в предаването „Тази неделя" по бТВ.

Случаите, при които ще бъде вдиган хеликоптерът, ще се определят съгласно медицинските стандарти за спешна медицинска помощ от компетентни медицински лица. „След като те вземат решение, че даден случай е за хеликоптер, по съответния протокол информацията протича до оператора „Хели Мед Сървиз", който вдига хеликоптера, транспортира медицинския екип на място, оказва се помощ на пациента, пациентът се натоварва, транспортира медицинският екип на място, оказва се помощ на пациента и пациентът се транспортира в приемащата болница", обясни Димчо Добрев.

От май месец с промяна на европейския регламент, касаещ системата за спешна медицинска помощ, част от планинската дейност и спасителните операции ще могат да се изпълняват в системата HEMS. Първият хеликоптер няма да разполага с лебедка. Преди пристигането на втория и третия хеликоптер обучение ще преминат по трима оператори - общо шест, за работа с лебедка. Това е специализиран вид подготовка и ще може да се оказва помощ по въздух с пускането на лебедка със спасител или вдигане на пострадал от мястото на събитието", обясни още Добрев.

Нощни полети не могат да се изпълняват, тъй като операторът е нов и по Регламент 965 това е забранено преди натрупването на необходимия опит.

Велин Андреев е един от пилотите, преминали сертифицирано обучение в Италия за управление на хеликоптера. „Обучението премина в Академията на „Леонардо хеликоптерс". То включваше теоретична част, изпит и летателно обучение. В летателното обучение преминахме през голяма част от аварийните процедури, които се налага да се изпълняват. Благодарение на това, че самата база на „Леонардо" се намира в планински район, имахме и такива полети", разказа той.

След сертифициране на оператора се предвиждат и вътрешни обучения съгласно Регламент 965.

Хеликоптерът има ограничения за полет при условия на обледенение. „Това е комбинация от различни фактори - влажност на въздуха, минусови температури. Това са редки случаи. Другото ограничение е при наличието на гръмотевична дейност", обясни пилотът.

В екипа на хеликоптера винаги ще има медицинско лице. Предвижда се хеликоптерът да изпълнява и полети за доставяне на спешни медицински консумативи или персонал, както и при донорски ситуации, уточни Велин Андреев.

Вертолетът е изключително мощен, с много модерни двигатели и има отлични характеристики на висене. Това, че е оборудван със ски, позволява кацане на неравен терен, обясни пилотът.

Хеликоптерът може да започне да изпълнява мисии след приключване на всички вътрешни обучения.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.