• 17 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8000
  •  GBP / BGN 2.2782
  •  CHF / BGN 1.9913
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Кои са най-често фалшифицираните продукти и как да ги разпознаваме?

Кои са най-често фалшифицираните продукти и как да ги разпознаваме?

/КРОСС/ Най-често продаваните фалшиви продукти са дрехи и аксесоари, обувки, електронни устройства, хигиенни и козметични продукти, посочи пред БНР основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова. Тя добави, че за Европа най-високият дял се пада на Гърция - 62%, а за България процентът е 39.

Притеснително е, че половината от младежите на възраст от 15 до 24 години поне веднъж са закупили онлайн фалшив продукт умишлено или случайно, отбеляза Руменова, като се позова на данните от проучване на Европейската комисия.

Но как да разпознаем фалшивата стока?
"Понякога трудно, но трябва да се направят две важни проверки. Едната е на лицето, което ни предлага сделката - дали е реален търговец и какви са отзивите на потребителите за него. След това е добре да се насочим към самия продукт. Често фалшификатите приличат по име на оригиналните брандове, но има добавена буква или промяна. По някакъв начин се наподобяват и запазените знаци на бранда, но има малки отлики, които би трябвало да ни подскажат, че не сме попаднали на оригинала. Най-често ориентир е цената. Но търговците може да ползват способа намаление. Ако е 80 или 90%, то е много съмнително, че някой бранд ще намали толкова много цената на продуктите си", обясни експертът.

Фалшификаторите нарочно правят отлики с визията и бранда на оригиналния продукт, за да не попаднат под ударите на закона. Това обаче не пречи на контролните органи да ги разпознават, санкционират и изземват.
„От началото на годината има над 180 хиляди артикула с регистрирани търговски марки, които са задържани. Има начин тези стоки да бъдат спирани, но ние трябва да бъдем бдителни, особено в интернет, където контролът е значително по-труден, а офертите достигат по-лесно до потребителите - буквално на техните лични устройства.", коментира Габриела Руменова.

Освен, че нанасят имиджови и икономически щети на оригиналните брандове, самите стоки обикновено са с по-ниско качество. Някои могат да се окажат опасни, обясни още тя и предупреди: „Това важи за козметиката. Но за електроуредите също - хората не си дават сметка, но недобре изчислени и направени електроуреди може да предизвикат къси съединения, пожари и други сериозни последици."

„Имали сме сигнали, свързани със закупуване на фалшиви продукти. Единият от тях за бельо, световен бранд беше имитиран. Дамата не беше успяла да се ориентира, че закупува фалшиви стоки, защото от изпратените до нас екранни снимки се вижда, че цената е била представена с намаление и посочената редовна цена беше много близка до тази на оригиналните продукти. Беше рекламирано значително намаление, което я беше привлякло", разказва Руменова:
Тя цитира и друг случай, в който господин е закупил парфюм на своята съпруга с идеята да я изненада, а се оказало, че е фалшив. Дори бил в разфасовка, каквато не се предлага от оригиналния производител. Със съдействието на „Ние, потребителите" търговецът е приел обратно стоката и е върнал парите на хората:

Ако попаднем на фалшиви продукти, първото нещо, което трябва да направим, е да се опитаме да ги върнем на търговеца и в никакъв случай да не ги ползваме, защото може да се окажат опасни.

„Ние, потребителите"

Проектът „Ние, потребителите" е некомерсиална платформа за информация, коментари, съвети и безвъзмездна взаимопомощ от граждани на граждани по широк спектър потребителски теми. Фокусът е върху практиките, за да знаем не кой, а какво прави и да сме по-подготвени при срещата с вече познати ни от диалога прийоми на търговци.
Страницата дава поле за обсъждане на лични и актуални потребителски казуси, новини и събития, свързани с потребителските права и тяхното реализиране. Целта е подобряване на познанията в тази област и на подготовката и увереността на хората за реакция, както в моменти на опити да бъдат подведени от некоректи търговци и доставчици на стоки и услуги, така и ако вече са станали жертва на нарушения и нелоялни практики в търговската мрежа, онлайн пространството и навсякъде, където са в ролята си на потребители.
Когато не успяваме да се справим сами, ще сезираме компетентните органи и институции за оказване на помощ!

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.