• 21 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8036
  •  GBP / BGN 2.2826
  •  CHF / BGN 1.9846
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 14°C

Инж. Стефан Чайков: Министърът още не е доказал, че по пътищата се влага 1/3 по-малко асфалт

Инж. Стефан Чайков: Министърът още не е доказал, че по пътищата се влага 1/3 по-малко асфалт

/КРОСС/ Има опасност пътищата у нас да останат без поддръжка. Договорите изтичат. АПИ и министър Шишков знаят за това. Всички документи за участие се подават през следващата седмица, не съм в течение има ли жалби, но ви гарантирам, че конференцията ще бъде сериозна и съм почти сигурен, че ще има жалби след избора на изпълнител, и няколко области няма да имат нови договри, и ще имат изтекли, така че държавата трябва да мисли за план B".

Това каза инж. Стефан Чайков, председател на УС на Българска браншова камара „Пътища" и бивш председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", по Euronews Bulgaria.

Министърът все още не е доказал, че в българските пътища се влага 1/3 по-малко отколкото е необходимо. При положение, че в изложение на АПИ се казва, че проби се правят на през няколко километра, с една "ядка" на едно място да правиш анализ е меко казано некоректно. Когато се провери цялостния участък или цялостно пътищата, ние нямаме нищо против такива, но тогава вече ще знаем действително за какво говорим и ще търсим конкретните проблеми на конкретните места.

Тези твърдения, които прави министърът сега прилягат повече на някой, който участва в предизборната кампания. Нямам идея защо го прави, но не би следвало да се прави по този начин. Ние трябва съвместно с него да седнем и да търсим решение, но експертизата е в бранша, не бих казал, че в АПИ тя в момента е на много високо ниво. Спекулативно е да говорим и, че често правим ремонт на ремонта.

"Ремонт на ремонта" е политическо изказване". Само в Германия например се прави ремонт на износващия пласт на 7-8 години, затова вие оставате с впечатление, че АМ им са перфектни, но те се ремонтират редовно, не са така както са построени. При нас се ремонтират на 12-13 години и то не цялостно. Не забравяйте, че ние сме транзитна дестинация, трафикът е много интензивен особено по АМ "Тракия". Участъкът, който последно се ремонтира там е построен през 2003 г. Анализът, който се правеше тогава беше по 20 хил. единици на денонощие. В момента 20 години по-късно в рамките на АМ "Тракия" има места с над 40 хил. единици на денонощие. АПИ в момента търси варианти да разшири магистралата до разклона за АМ "Марица".

Трябва специфичен анализ да се направи и на АМ "Марица". Там има проблем с водосток на дълбочина и пак не може да се прави анализ по една "ядка". Дали е проблем на проектанта или нещо друго, аз не виждам някой да прави анализ. Не виждам и някой да прави проект за ремонт. Ще видим кой носи вина за това. За момента не е ясно.

След увеличаването на бюджета на АПИ е, че трябва да се направи база данни, която да включва състоянието на всички пътища у нас, от 15 години се говори за такава, но такава няма и към момента. И така всяка година ще се знае прогнозно кои са пътищата, които трябва да се ремонтират всяка година. Трябва да се подобри и контролът и проектите. Аз не твърдя, че няма контрол, но трябва да се подобри.

Мнението е противоречиво, но аз бих подкрепил черен списък на фирмите, които не работят добре, но само, ако анализът е направен добре. Притеснявам се обаче, че това може да стане и като рекет към фирмите и повод за такъв. Но това няма и да е много по европейското законодателство.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Започна се. Хващат се за думата. Дали е с една трета и с една четвърт, очевидно е че се влага по малко от всичко и допълнително се занижава качеството на влаганите материали. Анализите пак си ги правете, ама преди това накажете виновните за кражбите по цялата верига. От бранша реват, понеже сега тях ще ги шибат, а те не могат да признаят, че този начин на изпълнение на договора е предварително съгласуван за да се отделят пари за касите на партиите и за конкретните персони. Е, все някой ще проговори като го вкарат за десет години в панделата. И тогава пак ще са започне: ... ама то не е доказано с точност до третия знак след запетаята, значи не е вярно...

13.03.2023 08:12:01

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.