-
24 Юли 2025 | 12:36:54
USD / BGN 1.6679
GBP / BGN 2.2572
CHF / BGN 2.1017
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
ГВА ще наложи санкции на четирите наземни оператора на летищата в София, Варна и Бургас

16 Юни 2025 | 15:11

/КРОСС/ ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация" откри редица пропуски в работата на наземните оператори, обслужващи летищата в София, Варна и Бургас. От началото на месеца по разпореждане на вицепремиера и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов се провеждат извънредни проверки на всички наземни оператори, обслужващи трите летища.
Основен акцент на инспекциите е качеството на обслужването при транспортиране на пътниците между терминалите и самолетите. „Крайно време е да се разбере, че комфортът на пътниците не е само някакво красиво пожелание, а задължително изискване, aко искаме да сме нормална европейска държава", категоричен бе вицепремиерът Гроздан Караджов.
Инспектирана е работата на четирите оператора - „СОФ Кънект" АД, „Суиспорт България" АД, „ГолдЕър Хендлинг България" ООД и „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД. Констатациите са недостатъчна хигиена в автобусите, неизползване на функцията за снижаване на пода (ниско ниво) при качване и слизане на пътниците, неизползване на климатичните системи в автобусите, липса на информация при забавяне на тръгването на автобуса към самолета.
ГД ГВА ще наложи предвидените в закона максимални санкции на четирите наземни оператора. Тъй като по закон в момента те са до 500 лв., вицепремиерът Гроздан Караджов разпореди глобите да бъдат преразгледани и актуализирани.
ГД ГВА вече е изпратила до всички наземни оператори инструкции за отстраняване на установените пропуски:
· да се въведе процедура за задължително почистване на автобусите преди всяка смяна и след всеки курс с отчитане в регистър /срок 30.06.2025 г./,
· задължително да се уведомяват пътниците, когато се налага изчакване в автобусите,
· да има допълнителен служител за придружаване на пътниците,
· да се провеждат вътрешни инспекции от ръководствата на операторите,
· да се изработи и въведе стандарт за културата на обслужване на пътниците /срок 31.07.2025 г./.
„Докато не бъде постигнато трайно подобрение на качеството на услугата, ще се извършват проверки всяка седмица. След подобряване на обслужването, контролът ще продължи с най-малко една проверка месечно", заяви още Караджов.
-
ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
24 Юли 2025 | 09:59
Над 20 коли изгоряха в пожар в курорта „Свети Влас“. Кой е отговорен за избухването на огъня и на каква стойност са щетитеПОЛИТИКА