• 10 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6811
  •  GBP / BGN 2.2375
  •  CHF / BGN 2.0905
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

По-строги мерки на пътя

По-строги мерки на пътя
Какви нови наказания грозят водачите при катастрофи с пострадали и защо адвокати поставят под въпрос справедливостта на закона

/КРОСС/ Нови, по-строги, мерки за контрол на пътя и превенции на инцидентите - какви наказания ще грозят водачите при катастрофи с пострадали и защо адвокатите поставят справедливостта на закона под въпрос и доколко има опасност съвестните водачи на пътя също да попаднат под ударите на закона?

С тези правила водачите ще са поставени пред два избора - или да пътуват с автобус или да са готови да изтърпят присъда от поне десет години. Преди, за изпълнение на тези разпоредби се считаше, че водачът трябва изключително да е допринесъл за произшествието или да го е предизвикал - като например да е бил с алкохол в кръвта по това време, каза в ефира на NOVA „Здравей, България" адвокатът Елица Буенова. Според юриста, при изключителни и смекчаващи вината обстоятелства може да се рискът би могъл да бъде минимизиран, но наказателният член за подобни изключения рядко се използва в съдебната практика.

По думите й след промените се предвиждат наказания с диапазон от десет до двадесет години за предизвикване на ПТП по непредпазливост, като в наказанията влизат и утежняващи вината обстоятелства като употреба на алкохол, превишена скорост, телесни повреди или смърт, предизвикани след произшествието.

Намалиха скоростта за движение от 50 на 20 км/ч за населените места. По пътищата обаче не се почиства добре и повечето от тези знаци не се виждат. А ако се движите по път с предимство и на кръстовището идващ отсреща автомобил не спре на знака и Ви удари, а Вие сте се движили с няколко километра под или над допустимото, преценката ще е на вещите лица, допълни Буенова.

Законодателството трябва да е безкомпромисно към хората, причинили умишлено катастрофа или смърт на пътя - мисля, че всички юристи сме на това мнение, посочи юристът Илия Тодоров. Той посочи също, че при установена смърт при хипотези за умисъл и за непредпазливост законният минимум за наказание е десет години.

Ако се налагат промени в закона и се вдига границата на максималната позволена присъда, това образно казано развърза ръцете на институциите и може да се дават различни присъди при различните случаи. Ако обаче се вдигне минималната граница, то всички хора влизат под общ знаменател, каза още юристът.

Според него обаче по този начин се пренебрегват и допълни фактологически и утежняващи вината обстоятелства - например умисъла на деянието, тежестта на евентуални травми на пострадалите или, в редки случаи - загуба на близки хора при причиняване на ПТП.

Изравняването на присъдите за умисъл и за непредпазливи действия е в разрез с принципите на правната наука, смята адвокатът Борис Малинов. Той посочи, че в основата на определението за предумишленото причиняване на инцидент на пътя стои именно неспазването на ограничението за скоростта.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

А какви нови наказания има за тези, които отговарят за пътната настилка, маркировка , знаци, техническо състояние на автомобила. Или това няма значение за пътната безопасност. Аман от аналлизатори.

04.08.2025 12:26:32

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.