• 27 Юли 2024 |
  •  USD / BGN 1.8010
  •  GBP / BGN 2.3179
  •  CHF / BGN 2.0386
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 16°C

Николай Рашков: Една от основните теми за нас е приемането ни изцяло в Шенгенското пространство

Николай Рашков: Една от основните теми за нас е приемането ни изцяло в Шенгенското пространство

/КРОСС/ Какво ще направят кандидатите за евродепутати за пълноправното членство на България в Шенген? Какви са щетите за българския бизнес от опашките по сухопътните граници? Доколко са развити магистралите у нас на фона на пътната инфраструктура в останалата част от Европа? На тези въпроси отговаря в студиото на „Здравей, България" кандидатът за евродепутат от ГЕРБ-СДС Николай Рашков.

Факт е, че изоставаме по отношение на пътната инфраструктура. Изграждането на пътна инфраструктура и свързаност между населените места трябва да е приоритет на национално ниво. Една от основните теми за нас е приемането ни изцяло в Шенгенското пространство. Сухопътният Шенген е изключително важен за нас като транспортен бизнес и за нас като граждани. Загубите за икономиката възлизат над 1 милиард лева. Българската държава вече отговаря на всички изисквания за пълноправното членство. Липсва експертиза на тема „Транспорт и логистика" в институциите в ЕС. Аз мога да сложа тази експертиза на масата. Оттам нататък имаме нужда от здрава политическа воля, която да отстоява нашия интерес и заедно да се преборим за нашето право, заяви Рашков.

Ако Австрия каже „да" и има воля да влезем до края на годината в сухопътния Шенген, аз и моите колеги бихме били повече от щастливи. Ние сме отговорили на всички изисквания. Оттук нататък темата е политизирана и се използва както им изнася, коментира Рашков.

Попитан дали политическата ситуация у нас е „спирачка" за Шенген, той коментира, че да. България има своя европейски път и транспортният бранш трябва да има свои представители в Европа, за да се развива правилно, каза Рашков.

Той коментира и „Дунав мост". Има предписания за ремонтни дейности от доста време. Специфично е, че има много голям проблем със затварянето и осигуряването на алтернативни маршрути. Правят се решения на място кога и как да се затвори пункта. Затова толкова дълго време има дупки и неизправности на пътя, коментира Рашков.

Има сериозна заплаха пред транспортния бранш да продължи да съществува в България. Много важна тема за шофьорите е, че има стъпки, които разглеждат техния разполагаем доход и това, че той няма да е такъв какъвто е от следващата година. Българските и румънските шофьори към днешна дата са с най-голям разполагаем доход, който се дължи и на икономическата обстановка в България в момента. Ние нямаме експертиза, която да защити техните права. Случва се промяна на фискалното законодателство в Европа, която ще тече на няколко етапа, която има за цел да вземе допълнително от техните бюджети, каза Рашков.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Бацо и Свинята не искат да сме в Шенген, това не го ли разбрахте....

20.05.2024 16:23:15

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.