• 27 Юли 2024 |
  •  USD / BGN 1.8010
  •  GBP / BGN 2.3179
  •  CHF / BGN 2.0386
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 15°C

Добавена реалност в учебниците през тази учебна година

Добавена реалност в учебниците през тази учебна година
Първите учебници с иновацията са по математика и география за 5. и 6. клас на издателство Клет България

/КРОСС/ В предстоящата 2023/2024 учебна година първите по рода си български учебници с добавена реалност, одобрени от МОН, са по математика и география за 5. и 6. клас. Учебниците са на марките "Анубис" и "Булвест 2000", а функционалността с добавена реалност се нарича "KlettAR" и е разработена за издателство „Клет България".

Виртуалното съдържание е изготвено от българска стартъп компания на име "Pop!Ed", създадена от тримата млади предприемачи: Виктор Неделчев, Огнян Траянов и Димитър Костадинов. Чрез сканиране на материала в учебника с телефон или друго устройство с камера, през приложението "KlettAR", се отваря 3D визуализация на обект, чрез който може да се преподава и възприема по-лесно учебното съдържание.

"Тази технология предразполага учениците да проявяват по-голям интерес към ученето. Ние вярваме, че въвеждането на дигитални елементи към хартиените учебници е крачка напред към бъдещето и ще направи както ученето, така и преподаването по-ефективно", разказа Владимир Колев, управител на издателство „Клет България".

Добавената реалност (AR - Augmented Reality), разширява физическия ни свят като добавя дигитална информация към него. Тя е наложена върху истинската ни заобикаляща среда като по този начин се комбинират дигиталният (3D модели, звуци, видеа, анимации, изображения) и реалният свят. Основната разлика между добавената и виртуалната реалност е, че докато добавената реалност наслагва дигитални изображения и звук към реалния свят, виртуалната реалност се състои от изцяло компютърно генериран виртуален свят.

"Вярваме, че технологията е в състояние да задържи вниманието на по-младата аудитория към учебниците чрез практическо обучение. Софтуерът ни позволява на образованието да използва предимствата на добавената реалност чрез наслояване на интерактивни 3D модели, анимации и игри върху вече съществуващи учебници", сподели Огнян Траянов, съосновател на компанията Pop!Ed.

Добавената реалност в учебниците е новост както за ученици, така и за учители, като все още едва 10% от населението на света използва такъв тип технология. В сайта на издателство „Клет България" може да се открие пълна информация за използването на KlettAR, както и демонстрационно видео за работа с него.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.