• 28 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8255
  •  GBP / BGN 2.2837
  •  CHF / BGN 2.0000
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 20°C

Не подценявай проверката и навременната смяна на пистовия ремък

Не подценявай проверката и навременната смяна на пистовия ремък
Ролята на пистовия ремък в автомобила

/КРОСС/ Всяка механична част от автомобила, има своята функция, съответно, ако има повреда върху някоя от тях, се нарушава респективно работата по цялата верига.

Именно ремъкът се явява, като неделима част от автомобилния агрегат, тъй като неговата роля е да задвижва основните съпътстващи компоненти. Това се случва чрез предаване на въртящ момент от коляновия вал върху останалите елементи по двигателя. Като те са следните:
- водна помпа (в някои случаи)
- климатичния компресор
- алтернатор
- хидравлична помпа (в зависимост от модела)

 

 

Състав и характеристика на пистов ремък
Издръжливостта на пистовия ремък , се дължи на неговия състав. Обикновено се изработва от силно устойчива гума, комбинирана с каучук, които са с висока температурна устойчивост. Като към тях са добавени текстилни и метални нишки, за да се подсили здравината му, в моментите на триене.
Ремъкът бива еднолицев и двулицев, като върху "лицето" си той има изградени "писти" или т. нар. канали, чрез които контактува с въртящите се детайли (описани в горните редове). При по-новите автомобилни двигатели се изисква - каналите да са на по-малки диаметри, за да се спести повече място.

Предимства и недостатъци на пистовия ремък

Плюсовете, които носи употребата на пистовия ремък са:
- по-добро сцепление
- по-дълъг експлоатационен период
- по-лесни за смяна
- намален риск от повреда
- по-трудно измятане/излизане на ремъка
- сравнително по-тиха работа, без съпровождащи вибрации

Недостатъци:
- риск от отхлабване
- по-сериозни последствия при повреда на пистов ремък, като отказване на двигателя

 

 

Проверка на пистов ремък
Много често, собствениците на автомобили, неглижират периодичната проверка, респективно и евентуалната смяна на пистовия ремък. Като това представлява опасност за нарушаване на неговата цялост.
Грешно е да се разчита, че заради неговите удължени експлоатационни качества, може да се пропусне смяната му, която е обикновено между 30-40 хил.км.

Фактори, оказващи влияние върху пистовия ремък
Причините, които могат да окажат негативно влияние върху пистовия ремък са:
-мръсотии и нечистоти, като финни прахови частици и песъчинки
- попадане на масло, вода или антифриз
- блокиране на даден агрегат
- фабричен дефект
- износване

Признаци за проблеми при пистов ремък
Първите симптоми за възникването на проблем, при него са:
- издаване на специфичен скърцащ звук при запалване на двигателя
- постоянно "свирене" при подаване на газ
- рязкото втвърдяване на волана
-сигнална лампа на арматурното табло (изобразява акумулаторна батерия)

Звуците, които биват издавани от пистовия ремък са вид боксуване, което спомага за интензивното износване на каналите, на задвиждвашвата шайба на коляновия вал и шайбите по съпътстващите агрегати.
При наличието на тези звуци е необходима незабавна проверка в сервиз и впоследствие смяна на пистовия ремък. Подценяването на сериозността на периодичната проверка на пистов ремък, води до по-сериозни последствия за двигателя, както и до нарастването на финансовите разходи в бъдеще.

Последствия при ненавременна проверка на пистов ремък
Често шофьорите, пренебрегват този звук, като крайния резултат е цялостно разрушаване на пистовия ремък, на малки парчета. Съответно при разпадането му, те влизат в пространството между задвижващата шайба на коляновия вал и двигателя. В такава ситуация, вследствие от попадането на парчетата, се разрушава и уплътнението на коляновия вал (семеринга).
Друг критичен момент е нарушаването на циркулацията на охлаждащия агент (антифриза). С други думи - може да се стигне до прегряване на двигателя.
Други евентуални последствия, които могат да възникнат са - разреждане на акумулаторната батерия и излизане от строй на управляващите системи на автомобила.

Препоръки за правилно функциониране на пистовия ремък
Посещението на специализиран сервиз е с препоръчителен характер, при проява на изброените признаци по-горе. Некомпетентното и неправилно установяване на проблема е възможно да доведе до редица други технически усложнения.
Необходимо е да се извърши визуална проверка на пистов ремък от автомеханик, при достигнат пробег - 15 хил. км. Като за всяка марка, модел и година на производство, пробега може да варира.
Също така, подробното водене на сервизна книжка е в помощ на собственика на автомобила, тъй като по-лесно може да се проследи периода за смяната на този важен консуматив.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.