• 26 Юли 2025 | 07:21:56
  •  USD / BGN 1.6682
  •  GBP / BGN 2.2442
  •  CHF / BGN 2.0934
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Ново поколение революционни електрически лекотоварни автомобили от Renault

Ново поколение революционни електрически лекотоварни автомобили от Renault

/КРОСС/ Исторически лидер в проектирането на ванове и пионер в електрическите лекотоварни автомобили, Renault цели да затвърди лидерската си позиция на пазара с ново поколение революционни електрически лекотоварни автомобили.

Разработени от FLEXIS и представляващи първите модели на Renault, които получават архитектурата Software Defined Vehicle (SDV) на Ampere, тези автомобили ще определят нов пазарен стандарт.

Оборудвани с 800V технология, тези превозни средства се зареждат от 15 до 80% за по-малко от 20 минути за пробег до 450 км според WLTP*

Новата изцяло електрическа платформа тип "скейтборд" се адаптира към различни типове каросерии, предоставяйки практически безкраен капацитет за персонализация, за да отговори на всички нужди на бизнес клиентите.

Trafic, Goelette и Estafette споделят едно и също ДНК за 3 различни, но допълващи се индивидуалности, за да отговорят на нуждите на най-различни бизнес приложения.

Като пионер на 100% електрическите лекотоварни автомобили с Kangoo преди 15 години, марката Renault винаги е поддържала иновативен, бизнес ориентиран подход към своята гама, предназначена за професионалисти.

С всеобхватна, мулти-енергийна професионалната гама, марката е в състояние да предостави персонализирано решение, съобразено с всяка нужда на клиента.

Новото Renault Master, избрано за „Международен ван на 2025 г.", наскоро предефинира стандартите в сегмента благодарение на революционен подход и дизайн на „аерован", предлагащ най-добрата ефективност на пазара както във версия с вътрешно горене, така и в електрическа версия.

Днес, марката прави още една стъпка напред с ново семейство електрически ванове, разработени от FLEXIS, адаптирани към спецификите на професионалната употреба.

АДАПТИВНИ И УСТОЙЧИВИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА ЗА БИЗНЕС ПОТРЕБИТЕЛИ

Компактни размери и маневреност по градските улици

Trafic, Goelette и Estafette са конструирани върху нова изцяло електрическа платформа тип "скейтборд", проектирана да оптимизира товароносимостта спрямо въглеродния отпечатък, с къс преден надвес и монтиран отзад двигател. Благодарение на това радиусът на завой е еквивалентен на този на Clio (10,3 м).

Екологична устойчивост

В съответствие с целите си за опазване на околната среда Renault увеличи процента на рециклираните материали, използвани в екстериора и интериора на трите автомобила до 22,5%, като 80% от тези материали могат да бъдат рециклирани в края на експлоатационния им период. Тези данни не включват батерията.

Renault Group цели да постигне 33% рециклирано съдържание в своите автомобили до 2030 г.

ГОЛЯМ ПРОБЕГ И НИСКА КОНСУМАЦИЯ НА ЕНЕРГИЯ

Правилното решение за всяка нужда: два вида батерии

За по-голяма гъвкавост при използване Trafic, Goelette и Estafette E-Tech се доставят с избор от две батерии: със стандартен и с дълъг пробег.

Батерията с дълъг пробег е с технология NMC (никел манган кобалт) и осигурява висока енергийна плътност за максимален пробег: около 450 км WLTP* (Trafic).

За бизнес потребителите, работещи предимно в градски райони, батерията със стандартен пробег използва технологията LFP (литиево-железен фосфат), която не съдържа редки метали като кобалт и никел, за да предложи конкурентно предложение по отношение на цената и автономността с пробег от почти 350 км по WLTP* (за Trafic), което отговаря на нуждите на много професионалисти.

Свръхбързо зареждане благодарение на технологията 800V

Наред с удобния и многофункционален обхват, батериите разполагат и с новата технология за бързо зареждане 800V, която улеснява организацията на ежедневието на бизнес потребителите.

На DC зарядно устройство батерията се зарежда от 15% до 80% за по-малко от 20 минути.

Електрически двигател от следващо поколение

Със своите 150 kW и 345 Nm новият електрически двигател, разработен в Европа, се отличава с висока ефективност.

ХИПЕР-СВЪРЗАНИ С ОБЛАКА И ЕНЕРГИЙНАТА МРЕЖА

Гъвкавостта на SDV

Хиперсвързани, Trafic, Goelette и Estafette са първите автомобили на Renault, които получават модулна SDV архитектура. Те ще получават автоматични актуализации от Renault, за да се гарантира дълъг експлоатационен живот. Освен това ще се възползват от екосистемите на професионалистите, които ги използват, като интегрират своя цифров интерфейс в сърцето на автомобила, благодарение на софтуерната модулност на архитектурата SDV.

Функционалности V2X

Trafic, Goelette & Estafette ще предлагат функционалности Vehicle-to-Load (V2L) и Vehicle-to-Grid (V2G).

Това включва възможността за зареждане на външни устройства (V2L, от превозното средство към електрическо устройство) в кабината, в товарното отделение или чрез адаптер, който се включва в гнездото за зареждане, за да се свържат устройства (например инструменти, компютри).

Те могат също така да бъдат интегрирани в електрическата мрежа и да доставят енергия от своите батерии (V2G функционалности) от превозното средство към електрическата мрежа, благодарение на двупосочното зарядно устройство.

Конкурентно предимство

Новите E-Tech лекотоварни автомобили на Renault са създадени, за да опростят живота на бизнес клиентите и да намалят текущите им разходи чрез 360° трансформация на бордовия хардуер и софтуер. Renault, пионер на 100% електрическия ван с Kangoo, продължава да прави революция на пазара на лекотоварните превозни средства с тази нова гама E-Tech ванове!

Произведени в Сандовил

Trafic, Goelette и Estafette ще се произвеждат във Франция, в завода на Renault Group в Сандовил. Те ще се произвеждат заедно с конвенционалната версия на Trafic, който продължава своята пазарна кариера.

RENAULT TRAFIC E-TECH: ШАМПИОН ПО ФУНКЦИОНАЛНОСТ

Върховният универсален автомобил Trafic E-Tech издига гъвкавостта на следващото ниво със своята нова SDV електрическа версия, поставяйки нови стандарти по отношение на модулност, компактни размери и свързаност.

Име, синоним на успех

Лансиран през 1980 г., Trafic е произведен в над 2,5 милиона броя в три поколения. Името му се е превърнало в синоним на успех на пазара на средните ванове. Надграждайки това наследство, четвъртото поколение на изцяло електрическия модел бележи революционна промяна.

Оптимизирани размери

Изграден върху електрическа платформа тип "скейтборд", с батерия под пода и монтиран отзад силов агрегат, ванът L1 има товарен капацитет от 5,1 м3 при дължина 4,87 м и широчина 1,92 м (идентични за трите автомобила). Товарният капацитет на фургона L2 е 5,8 м3 при дължина 5,27 м, а междуосието му е с 40 см по-дълго. В същото време общата височина е намалена до 1,90 м, което осигурява достъп до всички подземни паркинги.

Модерен, високотехнологичен, с футуристичен дизайн

Trafic е автомобил с модерен дизайн, с къс преден надвес и удължено междуосие. Той е и високотехнологичен, с модерен светлинен подпис, демонстриращ силна идентичност на марката.

Красив в черно

Цялостният му външен вид отразява точно новите елементи на дизайна на Renault с плавни, структурирани линии. Някои зони са в цвета на каросерията, а други - в черно, за да се подчертае здравината, която се очаква от един лекотоварен автомобил.


Предната броня е решена в зърнист черен цвят. Проведена е задълбочена дизайнерска работа по всеки от компонентните на предната част, за да се подчертае впечатлението за здравина за интензивна ежедневна употреба Черната зърнеста пластмаса на долната част на бронята е с лазерна шарка, подобна на тази на Scenic E-Tech electric. Това внимание към детайла е отличителен белег на новия дизайнерски език на Renault.
В профил средната линия създава усещане за динамика, с фин визуален ефект, засилващ впечатлението за движение и енергия дори когато автомобилът е спрял.

Trafic е и първото Renault, което получава заден светлинен подпис. Задните светлини се сдобиват с уникален светлинен подпис, подчертан от 3D дизайн, който добавя отличителен и изтънчен щрих към стила.

Модерен кокпит с революционен дизайн

Като част от революционния подход към дизайна, кокпитът се отличава със солидно арматурно табло, преминаващо от едната до другата страна на купето. Макар тръбната форма да е непреходна, арматурното табло е и изключително модерно с два екрана: 10-инчов инструментален панел и 12-инчов централен екран, обърнат към водача (X°). Седалките са тапицирани със смесица от сива и синьо-жълта тъкан Zeta, с жълти шевове на сивата и бели на синьо-жълтата

Щедър капацитет за съхранение

Съхранението на вещи е от съществена важност за бизнес потребителите и Trafic отговаря на тази нужда с редица функционални отделения с щедри размери. Освен жабката, кокпитът включва редица ниши за съхранение: три поставки за чаши и поставка за документи под централния екран, три места за съхранение зад арматурното табло, две малки отделения от двете страни на волана, дълбок рафт в долната част на таблото, от страната на пътника и две нива на съхранение във вратите. Зад арматурното табло, между него и основата на предното стъкло, е предвидено обширно пространство за сигурно съхранение на всякакви предмети, като например тетрадка, яке или тефтер. Отразявайки издръжливостта на автомобила, това пространство, което е видимо както отвън, така и отвътре, е изработено от естествени влакна и полипропиленови композити (NFPP).

RENAULT GOELETTE E-TECH: ШАМПИОН НА ТРАНФОРМАЦИИТЕ

Споделяйки същата платформа и кабина като Trafic E-Tech, Goelette E-Tech се отличава с големи възможности за трансформиране на товарното пространство. Благодарение на подсилените си оси той може да превозва товари до 1,4 тона, което му позволява да бъде персонализиран по всякакъв начин, който Renault сметне за подходящ.

Историческо име

Историческият значим лекотоварен автомобил на Renault, Goelette, е на пътя от 1956 г. Здрав, солиден и лесен за трансформация, той е един от най-популярните ванове за собствениците на автопаркове или малък бизнес със специфични изисквания.

Наличен в три версии

Пряко производен на фургона Trafic, от който взема своите размери и дизайн на кабината, Goelette се възползва напълно от гъвкавостта на платформата „скейтборд", за да предложи няколко различни „заводски" версии, като шаси кабина, фургон и самосвал.

В зависимост от нуждите на клиента шасито може да бъде оборудвано с фургон надстройка, която може да надхвърля 10 m3. При тази трансформация долната част на Goelette се оборудва със специална облицовка зад кабината, включително задна броня, снабдена със страничен панел за поставяне на резервното колело. Двойната кабина, която съчетава превоз на до 6 души с голямо товарно пространство, също ще се сглобява на основната производствена линия и подобно на другите трансформации ще се възползва от стандартите за качество на производството на Renault.

RENAULT ESTAFETTE E-TECH: СЪЗДАДЕН ЗА ГРАДА

Estafette E-Tech се доближава на едноименния концептуален модел, представен през септември миналата година. Това е първият автомобил, конструиран изцяло, за да отрази преживяването на водача в специфична бизнес област: градската среда.

Съвременен прочит на емблематичен ван

Estafette E-Tech е автомобил с модерен и революционен дизайн. Името му отдава почит към емблематичния ван на Renault, който през 1959 г. прави революция в своя пазарен сегмент, като използва предно предаване във време, в което леките автомобили на марката все още са със задно предаване. Между 1959 и 1980 г. са произведени над половин милион вана Renault Estafette.

Достигане на нови висини

Estafette притежава изключителна височина от 2,60 м, което позволява на водач с ръст 1,90 м да стои изправен в автомобила. Въпреки, че тези размери го отличават от Trafic, Estafette все пак споделя същата платформа тип "скейтборд". С дължина от 5,27 м, Estafette има товарен капацитет от 9,2 м3.

Анаморфен дизайн

Дизайнерският език на модела е сходен с този на Trafic, но е съобразен със специфичните размери на Estafette. Той е с каросерия тип „one-box" , предно стъкло, наподобяващо козирка, и светлинна лента, илюстрираща идентичността на марката. Задният светлинен копира подходя, наблюдаван при Trafic.

Защитните елементи в зърнист черен цвят в долната част на автомобила подчертават здравината на каросерията и способността ѝ да се справя с интензивна употреба в градска среда.Тази характеристика е визуално повторена от страничните релси на покрива, които също са в черен цвят , за да изглежда автомобилът не толкова висок.

Врати и отвори с усъвършенстван дизайн

Estafette се доставя с плъзгащи се странични врати и задна ролетна врата, проектирани, за да оптимизират работата на професионалните водачите.

Използвайки външен механизъм, вратите се отварят и затварят с едно движение, без да се налага първо да бъдат издърпвани, както обикновено се случва при стандартните ванове. За да се улесни още повече работата на шофьорите, външните дръжки са проектирани така, че да се отварят само с лакът, за да могат шофьорите да държат здраво стоката. Освен това, отново за да се улесни тази маневра, дясната плъзгаща се врата - от страната на тротоара - е олекотена чрез премахване на мястото за съхранение и механизма за спускане на прозореца. По същия начин, както при всички превозни средства, създадени за логистични трансформации, задната част е оборудвана с ролетна врата, а не с врати на панти, които биха попречили на пълния контакт с товарната рампа и биха изисквали повече място за паркиране при операции. Вратата се отваря с едно движение, а ламелите се плъзгат по тавана, като по този начин може да се използва пълната височина на товарното пространство.

Оптимизиран дизайн на интериора

Тръбовидното арматурно табло, разположено по цялата ширина на кабината, е същото като при Trafic и Goelette. Единствената разлика е, че то е с 20 см по-високо и с оптимизирано оформление на долната си част, главно с цел да се създаде допълнително място за съхранение вдясно от водача. Мястото на водача е също оптимизирано, за да осигури достатъчно свободно пространство, а на сгъваемата седалка до водача може да се превозва пътник.

Седалката на водача е поставена на допълнителна основа, за да се осигури панорамен изглед към външната среда и да се позволи лесно придвижване между кабината и товарната зона.

РЕВОЛЮЦИЯТА НА SDV

SDV, или софтуерно дефинирано превозно средство, е технологичен пробив. Софтуерът вече не е ограничен до определени функции, както при предишните архитектури, а е централен за целия автомобил. Тази централизирана софтуерна архитектура може да се актуализира през целия живот на автомобила по същия начин, както телефона или лаптопа.

Операционна система CAR OS

Разработената от Ampere нова операционна система CAR OS (Car Operating System) работи с Google-Android, което я прави лесна за използване и същевременно отворена за широк набор от настоящи и бъдещи приложения.

Дигитална персонализация

Този отворен дизайн означава, че компаниите ще могат да интегрират своя собствена операционна система с мултимедийната система на автомобила. По този начин фирмите ще могат да изпращат на своите водачи цялата информация, от която се нуждаят за курсовете си (време, маршрут, контакти, коментари и т.н.).
Специализираните превозните средства, като например хладилни превозни средства, линейки или други преустроени версии, също ще могат да използват пълноценно интелигентната архитектура на SDV.

Автоматични и персонализирани актуализации

Централният софтуер е свързан с облака и може да се актуализира от разстояние и в реално време.

Точно както на своя компютър или смартфон, професионалните клиенти ще могат да „надграждат" своя автомобил, като добавят нови функции през целия му жизнен цикъл, в реално време.

Предсказуема поддръжка за безпроблемна наличност

Вече налична в съществуващите превозни средства, предсказуемата поддръжка става още по-прецизна, с голям изчислителен капацитет и интелигентност на архитектурата на SDV.
Ще бъде възможно да се проследява износването на някои части и да се идентифицират повредите в реално време. Диагностиката ще се извършва от разстояние. Това ще направи възможно планирането на ремонти или директното отстраняване на неизправности.
Тази функция ще бъде особено полезна за управителите на автопаркове, тъй като ще им позволи да оптимизират разходите, както и времето за работа и наличността на превозните средства.

Обогатено изживяване на борда

Подкрепени от технологията SDV, Trafic, Estafette и Goelette представят и мултимедийна система от ново поколение openR link, оборудвана с 12-инчов екран и оптимизирана за лекотоварни автомобили. Разполагаща с най-големия екран в гамата на Renault LCV, тази система предлага навигация, специално разработена за лекотоварни автомобили, като отчита по-специално техните размери и натоварване, за да се избегнат неподходящи маршрути. По този начин, асистентът за планиране предоставя най-добрите маршрути и места за зареждане, благодарение на по-точната информация, която получава от автомобила за текущия разход.

Вградени Google услуги, като Google Assistant и други в Google Play, също еще бъдат налични. Без да откъсва поглед от пътя, Google Assistant позволява на водачите да взаимодействат интуитивно с автомобила си, за да управляват температурата, да си водят бележки, да контролират радиото или да попитат за последните новини или времето. Google Play предлага постоянно разширяващ се каталог от приложения (над 100 приложения, които могат да бъдат изтеглени днес), за да обогати преживяването на борда на 12-инчовия екран.

Подобрена безопасност

За да се подобри пътното поведение и да се повиши безопасността, Trafic, Estafette и Goelette са оборудвани с функцията Safety Coach.

Благодарение на сензорите на автомобила и изкуствения интелект, тя оценява рисковете, пред които е изправен водачът, като взема предвид: скоростта на автомобила, безопасните разстояния, управлението на траекториите и смяната на лентата, а също и бдителността.

Въз основа на събраните данни системата ще предостави на водача оценка от 100 точки (оценка за безопасност) в края на пътуването, като в зависимост от резултатите ще даде съвети на водача.

Междувременно мониторът за безопасност ще показва в реално време оценка на поведението на водача по време на шофиране директно на арматурното табло.

Разработени от Flexis и произвеждани във Франция в завода на Renault Group в Сандовил, Trafic, Estafette и Goelette ще се предлагат от 2026 г. 

 

Източник: https://auto-press.net/       

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.