• 08 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6781
  •  GBP / BGN 2.2363
  •  CHF / BGN 2.0833
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Столична община представи умен чатбот за детските ясли, градини и училищата в София

Столична община представи умен чатбот за детските ясли, градини и училищата в София

/КРОСС/ Дигиталният асистент използва изкуствен интелект за точни, бързи и сигурни отговори

Столична община пусна в действие първия си интелигентен чатбот - дигитален асистент на платформата за прием в детски ясли, градини и училища kg.sofia.bg. Новият инструмент използва изкуствен интелект и позволява на родителите да получават незабавни, точни и персонализирани отговори, наподобяващи естествен разговор, подобен на този с познатите ИИ чатове.

„Това е още една стъпка към модерна, достъпна и ефективна администрация - услуга, която облекчава родителите и същевременно пести време на служителите", посочва Иван Гойчев, заместник-кмет в направление "Дигитализация, иновации и икономическо развитие". 

От момента на пускането му интересът е изключително висок - повече 100 потребители задават над 300 въпроса всеки ден. Данните от първите седмици показват, че разговорите между чатбота и родителите са продължителни, като в един чат средно се задават по 7-8 въпроса. По този начин системата се превръща в истински помощник, а не в обикновен, еднократен справочник. 

За разлика от стандартните автоматизирани асистенти, този чатбот не работи с предварително зададени бутони или ограничени опции. Потребителите могат свободно да формулират въпросите си - от „Кога започва приемът?" до „Какви документи са необходими?" и „Какви компенсации се полагат при неприето дете?". Системата разбира контекста, надгражда отговорите и поддържа естествена, продължителна кореспонденция.

Осигурено е и напълно защитено обработване на личните данни. Данните не напускат сървъра на платформата, не се споделят с външни 

системи, а извършваните операции са изцяло съобразени с изискванията за киберсигурност и защита на информацията.

Новият чатбот спестява значителен административен ресурс. Стотици ежедневни запитвания, които иначе биха изисквали отговор от служители на общината, вече се обработват автоматично. Така рутинната кореспонденция се поема от системата, а родителите получават по-бързо и по-качествено обслужване.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.