• 13 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6672
  •  GBP / BGN 2.2309
  •  CHF / BGN 2.0956
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Проектирането на тунел под връх Шипка е възможно да започне през 2025 г.

Проектирането на тунел под връх Шипка е възможно да започне през 2025 г.
Належащо е да бъдат приети промени в Закона за кадастъра и имотния регистър, които да облекчат процедурите по съобщаване при установяване на явна фактическа грешка

/КРОСС/ Дейностите по изработването на техническия проект за тунел под връх Шипка е възможно да започнат през 2025 г. През настоящата година трябва да бъдат предприети действия за осигуряване на площите при порталите на тунелите. Това съобщи вчера министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Виолета Коритарова по време на изслушване в Народното събрание за хода на работата по проекта. Той включва изграждането на пет тунела с обща дължина 4 км. Този под Шипка ще бъде с дължина от 3,2 км, а останалите четири са по-малки. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 армирани насипа, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н.

Пред народните представители инж. Коритарова заяви, че големите инфраструктурни обекти са от изключително значение не само за регионите, а и за развитието на икономиката на страната, за повишаване качеството на живот, осигуряване на по-висока заетост и по-високи доходи. Освен това те ще съдействат за повишаване на международната транспортна свързаност, която е от все по-голямо значение в глобалния свят.
Тя напомни, че изграждането на тунела под Шипка се очаква повече от 127 години, а след като през 2019 г. проектът най-сетне е раздвижен, процедурите са бавени с различни аргументи. Затова веднага след като Върховият административен съд отхвърли плана за управление на парк „Българка", в който попадаше съоръжението и който забраняваше всякакво ново строителство в обхвата на парка, стартирах поредица от срещи. Вече е изготвена пътна карта за осъществяване на законови процедури по подготовката и изпълнението на инвестиционния проект със срокове и отговорници, информира министърът като отчете и усилията на свои предшественици за придвижването на проекта.

Заради отстраняване на явна фактическа грешка срокът на договора за проектиране е бил спрян, считано от края на юли 2023 г., каза министърът. До края на този месец се очаква водни обекти с грешно отразен обхват да бъдат нанесени в кадастралната карта и кадастралните регистри, а заповедта на Службата по геодезия, картография и кадастър Габрово, с която са одобрени измененията, да влезе в сила. Инж. Коритарова обърна внимание, че е належащо да бъдат приети промени в Закона за кадастъра и имотния регистър, които да облекчат процедурите по съобщаване при установяване на явна фактическа грешка.

Предложили сме да се обмисли вариант в рамките на стойността на договора да се изработи при възможност трета лента, която да поеме трафика след реализацията на проекта, каза още тя. За всички тунели е необходима промяна на одобрения подробен устройствен план - парцеларен план (ПУП-ПП) и извършване на отчуждителни процедури за теренно обезпечаване на строително-монтажните работи в зоната на порталите на тунелите, както и за изграждане на тунел 4 по открит способ, допълни още министър Коритарова.

Тунелът под Шипка ще е възлова точка при движението в посока Север - Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната - в област Стара Загора. Проектът е включен за финансиране в програма „Транспортна свързаност" 2021-2027 г. Проектирането му стартира след близо тригодишна процедура по Закона за обществените поръчки, започнала през 2019 г. и преминала през обжалване и санкция на съда. Срокът за проектиране на съоръжението е осем месеца, а строителството ще продължи около три години и половина.

Изпълнител на обекта е ДЗЗД „Консорциум „ПСВТ". Стойността на договора с предмет „Проектиране и строителство на обект: „Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка" е 358 млн. лв. с ДДС. Договорът за строителен надзор е на стойност близо 6,5 млн. лв. Консултант е ДЗЗД „Трансконсулт - Свеко". Двата договора са сключени през месец юни 2022 г.

В рамките на изслушването стана ясно, че продължава разработването на идейни и технически проекти за обхода на гр. Казанлък. За нас е важно да осигурим преминаване на целия трафик извън урбанизираната територия на града, увери регионалният министър.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.