• 24 Юли 2025 |
  •  USD / BGN 1.6637
  •  GBP / BGN 2.2546
  •  CHF / BGN 2.0938
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Втори ден без наземен градски транспорт в София заради протеста на служителите на градския транспорт

Втори ден без наземен градски транспорт в София заради протеста на служителите на градския транспорт
Служителите в общинските дружества обявиха гражданско неподчинение

/КРОСС/ Втори ден без наземен градски транспорт в София. В сряда служителите в общинските дружества обявиха гражданско неподчинение.

Екип на NOVA се срещна с протестиращите в трамвайно депо "Банишора". Там работят близо 300 човека - 180 ватмани и още 100 души технически персонал.

"Не сме съгласни с предложението на кмета тези 300 лева да ни ги дават към бонуса. Защото пак ще продължим с извъредния труд. И пак увеличението остава едни 300 лева, което е нищо на фона на скока на цените. Предлагаме на кмета, вместо да прават улици и парите да се наливат в бетон, да останат при хората. София без хора не става. Искаме увеличение, а не да се правят ремонти на парче и средствата да изтичат по други сметки", заяви един от протестиращите ватмани.

Той подчерта, че е с 30-годишен стаж. Заплата му е около 2700 лева, но това са пари, които получавал с много извънреден труд. "Взимат ми 5-6 почивки, за да направя тази заплата. Ако в един месец се работи по 160 часа, ние работим по 230. Тоест четири седмици при нас се смятат за 6, защото имаме по 80 часа извънререден труд", обясни ватманът. 

И заяви, че по-младите му колеги се отказват да работят - не само заради ниските заплати, но и заради липсата на време за личен живот. "Не можем да си видим семействата от работа. Ние сме женени за депото", заяви мъжът.

Един от колегите му предостави на NOVA фиш, от който се вижда, че заплатата, без извънреден труд, е малко над 1000 лева. Освен това служителите в градския транспорт се оплакаха от тежките условия на труд и настояват за 15% увеличение на възнагражденията. 

Метрото в София ще се движи. "Метрополитен" ЕАД ще пусне и днес допълнително влакове по Линии М1, М2, М4 и М3, съобщиха от дружеството. 

Интервалът на движение ще бъде намален както следва:

► До 09:30 ч. интервалът на движение по Линия М1 и М4, ще бъде намален под 3 мин. в участъка МС "Сливница" - МС "Младост 1" и под 6 мин. в участъците МС "Младост 1" - МС "Бизнес парк" и МС "Младост 1" - МС „Летище София".

►  От 09:30 ч. до 16:30 ч. интервалът ще бъде намален под 4:30 мин. в участъка МС "Сливница" - МС "Младост 1" и под 9 мин. в участъците МС "Младост 1" - МС "Бизнес парк" и МС "Младост 1" - МС „Летище София".

►  По Линия М2 интервалът ще бъде намален под 6 мин. в сутрешния час пик и под 9 мин. за времето 09:30 ч. - 16:30 ч.

►  До 09:30 ч. интервалът на Линия М3, ще бъде намален под 4:30 мин., а във времето от 09:30 ч. до 16:30 ч. интервалът на движение по Линия М3 ще бъде под 6 мин.

Четвъртък - учебен ден за учениците в София

От Столичната община обявиха, че при тях не е постъпвало официално уведомление за протест на работещите в столичния градски транспорт и поради това днес ще бъде нормален учебен ден за софийските училища. От общината призовават директорите към толерантност при закъснения.

Припомняме, че след като в сряда не се състоя среща с кмета Васил Терзиев, за да обсъдят исканото увеличение от 15 %, през медиите градоначалникът ги покани на разговор днес. Според служителите обаче, увеличението от 100 лв., което предлага местната власт, е унизително и те няма да го приемат.

За момента метрото работи по график, но от синдикатите обявиха, че обмислят и подземната железница да спре работа.

По данни на Общината средната брутна заплата в „Метрополитен" е 4 800 лева, а в автотранспорта - 3 900 лева. Общината предлага стартова минимална заплата от 1 780 лева плюс общ бонус около 400 лева.

Припомняме, че на 14 май София осъмна без наземен транспорт. Служителите блокираха депа и автобусни гаражи в столицата. Действията им не обхващаха работата на столичното метро. Заради протеста кметът на София Васил Терзиев обяви деня за неучебен. 

Протест на работещите в обществените медии в центъра на столицата

От 12 часа днес ще се проведе и национална протестна акция на работещите в трите обществени медии - БНР, БТА и БНТ под надслов "Трудът в медиите има стойност". Акцията ще е на кръстовището пред ректората на Софийския университет. По време на провеждането ѝ движението в района ще бъде блокирано.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Съвет

В бюджета има 320 милиона, те отиват за заплати. И ние искаме да добавим още 200 милиона. Въпросът е откъде?" - зададе въпросът столичният кмет. Кмете,ето ОТКЪДЕ: Престанете да толерирате държавните служители като висша класа в обществото и нека те да си плащат осигуровките като редовите български граждани! Спрете безумните във всяко едно отношение помощи за украинските бежАнци, които живеят в пъти по-добре от един редови български пенсионер, например! Помислете върху тези предложения, а не гледайте на служителите от ГТ София като на изнудвачи! Да припомня в този ред на мисли и безумните ви идеи да внасяте казахстанци, узбеки и всякакви други азиатци за водачи в градския транспорт на София, барабар със семействата им!

15.05.2025 13:19:15

Анонимен

Справедливо е да се искат по-високи заплати, но на фона на техните и това, че много българи живеят с минимална заплата е некоректно. Редно е да се иска цялостна промяна на монетарната политика, а не само стремеж за въвеждане на еврото. Преди да се въведе еврото трябва да има изравняване с доходите където то функционира, иначе проблемите ще се задълбочат.

15.05.2025 10:26:27


БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.