|
София иска и може да е по-добър град за живеене за всички
Загрижени са и от Екологично сдружение "За Земята", които миналата година връчиха на Столична община петиция "За свързани, удобни и безопасни велоалеи в София" с над 5000 подписа от подкрепящи исканията в нея граждани. През месец май сдружението публикува класация на европейски градове, удобни за активна мобилност на децата. София, очаквано, е в дъното на тази класация - град, който не предоставя на подрастващите достатъчно възможности да се движат активно и безопасно с велосипед, тротинетка или пеша.
От екологичната организация посочват, че преди седмица се проведе световната велосипедна конференция Velo-city 2025 в Гданск, Полша. По време на събитието бяха представени редица чудесни примери за успешна градска трансформация в страни, с които можем да се сравняваме, като Словакия, Словения. Различни общини там успешно помагат на деца в предучилищна възраст и на учениците да ползват велосипед за придвижването си в града.
Самият Гданск също за последните 15 години работи с гражданите постоянно и целенасочено за развитие и подкрепа на велосипедната мобилност. Резултатът е, че сега там 6% от ежедневното придвижване на хора се извършва с велосипед, като много от тях са деца.
"По същия показател София е заседнала на мизерните под 1%. Това трябва да се промени. И София иска и заслужава нормални условия за активна и чиста мобилност за децата." -- казва Драгомира Раева. "За жалост администрацията на кмета Терзиев не изпрати никого да представи София на Velo-city и да почерпи опит от градове от региона, които имат сходни условия и предизвикателства за градската мобилност."
"Велоеволюция", "Софенхаген", "За Земята" и "Българска асоциация за електромобилност" очакват действията на столичната администрация и продължават да настояват за среща с кмета Васил Терзиев и зам.-кмета по строителство Никола Лютов в обозрим срок.
|