• 11 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6811
  •  GBP / BGN 2.2375
  •  CHF / BGN 2.0905
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Kia спира производството на Soul след 16 години

Kia спира производството на Soul след 16 години

/КРОСС/ След повече от десетилетие и половина в производство, южнокорейският автомобилен гигант Kia се сбогува с един от най-различните си автомобили в гамата си. В изявление, публикувано на 6 октомври, автомобилният производител потвърди, че Soul няма да се завърне за моделната 2026 година, отбелязвайки края на една ера за автомобил, който се осмели да бъде различен при пускането си на пазара.

„Soul беше един от крайъгълните камъни в утвърждаването на Kia и този уникален автомобил - и маркетингът, който го подкрепя, помогнаха на Kia да се премести там, където се намира днес" - казаха от Kia. „Kia непрекъснато напредва към третия си пореден годишен рекорд по продажби и най-високия пазарен дял за всички времена, а това е възможно благодарение на ранния успех, постигнат от Soul. Гордеем се с наследството, което Soul ще остави след себе си, когато напусне нашата гама, но сме също толкова развълнувани за бъдещето на обширната и награждавана гама от автомобили на Kia."

Макар че изглежда отдавна, 2009-а - годината, в която беше пуснат Kia Soul, това беше различно време за купувачите на автомобили. Facebook и Twitter се налагаха като известни платформи за социални медии, а автомобилният пазар мислеше на дребно. В рамките на трите години преди пускането на Soul се появи вълна от странни и икономични малки автомобили, които се бореха за парите и вниманието на младите градски жители и екологично осъзнатите купувачи, включително първите версии на Honda Fit, Smart Fortwo и дори xB на Scion. 

Според Kia, дизайнерите са били вдъхновени от документален филм за природата, когато са разработвали дизайна на Soul. Дизайнерите са скицирали идеята си за „глиган, носещ раница", като са нарисували скица, която е превела силата и отношението на животното спрямо размера му в превозно средство. Автомобилният производител също така отбеляза, че макар някои автомобили да губят уникалноста си по време на процеса на проектиране от скица през глинени модели и концептуални автомобили, производственият модел през 2009 г., е бил много близък до това, което са нарисували.

С необичаен имидж на марката, затвърден от запомняща се рекламна кампания с тема „хамстер", Soul никога не се е опитвал да се слее с тълпата. Той изгради ниша за тези, които желаят нещо по-вълнуващо от поредния седан или хечбек. Това, което наистина направи Soul специален, е не само външният му вид, но и изненадващо просторният му интериор, въпреки компактните размери. В допълнение, високата позиция на седене на Soul предлага видимост, подобна на SUV, в пакет с градски размери. Въпреки че дизайнът е поляризиращ, той си спечели своя дял от заклети ентусиасти.

Soul преминава през три поколения по време на 16-годишното си съществуване, всяко от които усъвършенства формулата, като същевременно запазва характерната си квадратна естетика. Второто поколение, продавано от 2014 до 2019 г., нарасна леко по размер и добави повече технологии и функции за безопасност. Същата година е продаден и вариант електромобил, превръщайки се в първия електрически автомобил на Kia. По времето, когато третото поколение се появи през 2020 г., Soul се превърна в наистина добре закръглено превозно средство с опции за двигатели с турбокомпресор, усъвършенствани системи за подпомагане на водача и изненадващо луксозен интериор за цената си.

Въпреки че през целия си живот Soul се продаде над 1,5 милиона бройки, решението за спиране на производството е знак за големи промени на автомобилния пазар, които Kia следи. От страна на Kia, автомобилният производител затвърждава бюджетните си предложения с компактния седан и хечбек K4, като същевременно разширява гамата си от електрически автомобили с автомобили като EV6 и EV9. Нещо повече, сегментът на субкомпактните кросовъри, в който Soul се конкурираше, става все по-конкурентен и пренаселен, докато купувачите на Kia са привлечени от по-големи SUV-ове като Sportage, Sorento и Telluride.

От пускането си на пазара през 2009 г. сегментът на Soul нарасна до степен, в която Kia противопоставя квадратния си хамстер-мобил срещу някои от собствените си, по-традиционно оформени предложения като Seltos, както и тези на Honda и Toyota. Според данните за продажбите в САЩ за септември 2025 г. например, Kia е продала 4069 Soul-а, докато Toyota е продала 6386 Corolla Cross, а Honda е продала 10 870 HR-V.

Soul беше автомобил рядкост в днешния автомобилен свят, ориентиран към стойността за купувачите, автомобил с характер, който не се приема твърде сериозно. Танцуващите хамстери в рекламите може да са нелепи, но те затвърдиха в съзнанието на бъдещите купувачи какво представлява Soul. Кой знае, след няколко десетилетия тези фънки малки кутийки може да се превърнат в култови класики. 

 

Източник: auto-press.net     

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.