• 29 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8255
  •  GBP / BGN 2.2837
  •  CHF / BGN 2.0000
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 10°C

Скулптура в ярко червено: Mercedes-Benz 500 K Special Roadster

Скулптура в ярко червено: Mercedes-Benz 500 K Special Roadster

/КРОСС/ • Любимец на публиката в музея на Mercedes-Benz
• Множество детайли свидетелстват за елегантност и високо майсторство на изработка
• Мощен двигател с компресор и иновативно окачване
• Дебютът на 500 K е преди 90 години, на автомобилното изложение в Берлин

Щутгарт. „Близък план" - името на тази серия от музея на Mercedes-Benz казва всичко и разказва изненадваща, вълнуваща или задкулисна история, хвърляйки светлината на прожекторите върху детайлите на превозно средство, експонат или архитектурен или дизайнерски елемент. В светлината на прожекторите - 500 K Special Roadster е суперзвезда в музея на Mercedes-Benz.

Какво го прави толкова завладяващ? Това е необикновена автомобилна скулптура, чиято елегантност излъчва безпроблемно от 30-те години на миналия век до наши дни. В модела са събрани най-добрата технология, изключително елегантен стил и луксозен интериор във впечатляващо съчетание. Всеки, който се доближи до това ярко червено превозно средство, е хипнотизиран от неговото величие.

Mercedes-Benz 500 K прави своя дебют преди 90 години на Международното автомобилно изложение (IAMA) в Берлин от 8 до 18 март 1934 г. Луксозният автомобил е изложен и представен като грандиозен „куриер по автобана". Special Roadster с вграден радиатор е добавен към моделната гама през октомври 1934 г., като осмият и най-скъп вариант на каросерията: цената му е била фантастичните за времето си 28 000 райхсмарки. Една непосилна сума, за която спокойно бихте могли да си купите самостоятелна къща на първокласно място за онова време.

Знаменитости от света на културата, развлеченията, бизнеса и политиката са купували 500 K и с това са си повдигали репутацията на червения килим. Едно от любимите забавления на луксозните автомобили. Големите усилия, вложени в изграждането на Special Roadster ни изумяват и днес, започвайки от дизайна. Каросерията с големи, елегантно извити калници и дълъг преден капак е проектиран от стилиста Фридрих Гайгер. Днес той би се нарекъл дизайнер. Това даде на колата полъха на т.н. „бръмчащите двадесет" години на века, известни със своето изобилие.

Интериорът напомня елегантен салон. Кожата на фино ръчно изработената седалка тапицерията и панелите на вратите почти „галят" водача и пътника отпред. Всичко е цветно и координирано, ръцете на водача стискат волан в цвят слонова кост. Окото е привлечено от табло с инструменти дошли от работилница на часовникар. Много клиенти са имали индивидуални желания, така че превозните средства са произведени като уникуми под ръководството на Херман Аренс в отдела за конструиране на специални превозни средства в завода в Синделфинген - мястото, което е било най-доброто за каросерии на времето. „Зинделфинген каросерия" отстрани на Special Roadster е свидетелство за качество.

Положени са максимални усилия за възможно най-добрата производителност с M 29 компресор двигателят на 500 K който е наистина легендарен. Той доставя 74 кВт (100 к.с.) и 118 кВт (160 к.с.) с активиран компресор. Roots с две остриета, разположен преди карбуратора, се активира от преместване на педала на газта над точката на натиск, достигната при пълна позиция на газта (kickdown ефект). Това докарва отличителният рев на компресора и веднага забележимото увеличение в мощноста.

Модерното окачване на 500 K, заимствано от Mercedes-Benz 380 (W 22), отговаря напълно на мощността на двигателя. Със своята предна ос с трапецовидна връзка и задна люлееща се ос, патентован дизайн на Daimler-Benz ,е нещо не само изключително прогресивно по това време, а и бързо се превръща в обща характеристика на автомобилното инженерство, която все още е валидна до днес и се използва по целия свят.

500 K ви кани да се насладите на детайлите. За какво може да се използва например стъпалото на задния калник? Изненада - Special Roadster не е двуместен. Капак зад интериора отваря още място за сядане, известно като „седалката на тъщата", за което стъпката улеснява влизането.

500 K вече е рядкост през 30-те години на миналия век. Само 342 екземпляра от всички варианти на каросерията са произведени между 1934 и 1936 г. Моделът веднага е последван от 540 K, а днес и двете версии на серията W 29 имат гарантирани най-добри цени на търгове. Особено Special Roadster е толкова желан с тази каросерия от 1950 г. че нататък работилници преобразуват седани или кабриолети в „специални роудстъри" в надежда за увеличаване на тяхната стойност, въпреки че, разбира се, само оригинални превозни средства от Sindelfingen могат да достигнат най-високите цени. Експертите на Mercedes-Benz Classic могат да установят автентичноста отвъд всякаква съмнение.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.