• 27 Юли 2024 |
  •  USD / BGN 1.8010
  •  GBP / BGN 2.3179
  •  CHF / BGN 2.0386
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 15°C

Изкуственият интелект помага на спешния номер 112

Изкуственият интелект помага на спешния номер 112

/КРОСС/ Технологиите, използващи изкуствен интелект (AI), са намерили своето място вече и в центровете за контрол на спешни повиквания, които могат да опростят и ускорят изпращането на помощ. Например, хората със слухови и говорни увреждания могат да използват приложение за спешни повиквания, за да извършват спешни повиквания, без да говорят.

Ако не е известно точно къде се намира аварийното местоположение, например по време на пътуване или на почивка, контролният център може да използва система за проследяване, за да определи данните за местоположението с точност до няколко метра.

„Номерът за спешни повиквания 112 е благословия за жертвите на пътнотранспортни произшествия" - казва президентът на Германския съвет за пътна безопасност (DVR) Манфред Вирш по повод деня на спешното повикване 11 февруари 2024 г. - „Дългосрочното намаляване на броя на загиналите в пътния трафик е важно. Благодарение на служителите в контролните центрове, които бързо оценяват ситуацията и изпращат спешни екипи на мястото на инцидента се изпълнява отговорна работа, която заслужава много признателност."

Служителите също могат да дават инструкции за свързване на първа помощ, например за реанимация (телефонна реанимация), докато службите за спешна помощ пристигнат на място.

Нов изследователски проект дава възможност да се записват спешни повиквания в Германия с помощта на AI методи на различни езици и да се преодолее езиковата бариера. Поддържаното от AI разпознаване на реч дори прави възможен диалог с обаждащия се.

„Ако успеем да поддържаме контролните центрове дори в тези сложни ситуации, изкуственият интелект може да предложи жизненоважно времево предимство" - казва специалистът по спешна медицина проф. д-р. Питър Сефрин, член на комисията по пътна медицина на борда на DVR - „Това е следващият скок в техническите иновации след въвеждането на E-Call, който може да направи автоматично спешно повикване във всички нови автомобили в случай на инцидент."

Но най-важният спасител си остават хората. Дори и да не знаете как да помогнете в стресова ситуация - всеки трябва да знае и да може да набере спешния телефон 112, за да си осигури бърза и компетентна помощ.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.