-
22 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6699
GBP / BGN 2.2327
CHF / BGN 2.0990- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
НАП Монтана с устойчив ръст на клиентите
14 Април 2022 | 13:27
/КРОСС/ Малко над 10 200 данъкоплатци и осигурители са обслужени в офиса на Националната агенция за приходите в Монтана през изтеклите 3 месеца на годината, което е с 2200 повече в сравнение със същия период на миналата година.
За 1500 клиенти причината е била плащане с карта на задължения през ПОС терминал. Това е услугата с най-голям ръст съпоставимо с първото 3-месечие на миналата година – почти 3 пъти.
2800 са посетили приходната администрация заради въпроси, свързани със здравния статус, а 2700 – по повод подаване на данъчни и осигурителни декларации и уведомления за трудови договори. За 910 клиенти причината е била уточняване на задължения по справки, получени чрез електронната услуга «Справки за задължения», за 520 – нужда от издаване на документ, а за 145 – необходимост от регистрация и промени в регистрацията. 860 са посетили офиса, за да получат ПИК /персонален идентификационен код/, 300 – информация, 260 – за да подадат заявление за подаване на документи по електронен път, а 90 – за да вземат формуляри. 50 от клиентите през 3-месечието са били в неравностойно положение.
Системата за управление на опашките е електронна система, която „подрежда“ чакащите клиенти. За тях ползите и ефектите се свеждат до елиминиране на конфликтите и напрежението. Системата позволява и стриктен контрол върху работата на служителите. Тя автоматично отчита както средното време на изчакване и на обслужване, така и средното време, за което даден инспектор извършва съответната административна услуга.
5 мин. е било средното време за изчакване на клиент през първото 3-месечие, а между 7 и 8 мин. – за неговото обслужване.