-
14 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6672
GBP / BGN 2.2309
CHF / BGN 2.0956- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Транспортният министър:Има някакъв смисъл да се разгледа предложението за стъпаловидно въвеждане на ТОЛ системата
28 Май 2022 | 13:43
/КРОСС/ Превозвачите дефинираха съответни нужди и проблеми, а държавата каза как това нещо може да бъде решено, така че българският флот да има защитено положение, когато работи извън или вътре в България. Това каза министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев в предаването „Седмицата" по Дарик радио.
Събев направи връзка между протестите и военния конфликт в Украйна. Според него войната като, че ли е свалила маските на повечето хора, които в публичното пространство дотогава са имали друго поведение. „Една много сериозна група хора използва всичко възможно, за да продължи да държи България в зависимост от интересите на режима на Путин. Всеки един, който би искал да няма връзка и зависимост България с тези интереси и да поеме самостоятелният път на развитие като европейска държава, очевидно ще бъде във фокус и ще бъде атакуван", посочи транспортният министър.
Той сподели, че в разговорите си с превозвачите е заявил ясно пред тях, че улицата не може да управлява държавата. „Държавата си има управление и ще предприеме всички законни действия, така че да не позволи блокиране, което и се случи", отбеляза Събев.
Относно биодобавките министърът подчерта, че въпросът не е дали в крайна сметка горивата ще стават по-евтини, а кой да продава, респективно кой печели повече.
Събев е на мнение, че има някакъв смисъл да се разгледа предложението за стъпаловидно въвеждане на ТОЛ системата.
Той коментира и ситуацията в автомобилния транспорт. „Ако имаме изкривени икономически отношения, т.е. всички са равни, но не съвсем, нормално е да започнем преглед на абсолютно всички договори, начина по който се изпълняват, условията, при които са подписани, дали отговарят на тези законови предписания за обществена процедура и т.н. Беше очевидно, че има доста пропуски, беше очевидно, че не е много ясно субсидиите, които се дават дали наистина се дават за извършен превоз", посочи министърът и обяви, че са започнали проверки.
По думите му държавата трябва да създаде всички условия да имаме непрекъснат мониторинг върху изпълнението на този обществен договор.
„Когато имаш 55% от превозите, това обикновено във всички нормални икономики е една голяма червена лампа - това е концентрация на пазар и може да изкриви пазарните отношения", отбеляза още Събев.
Министърът на транспорта обясни, че за разширяването на ГКПП „Маказа" за преминаване на камиони над 5 тона трябва да бъдат поставени кантари и да се изгради околовръстният път на Кърджали и уточни, че е получил уверение, че на 6 юни процесът ще се задвижи.
Относно фериботната линия Русе-Гюргево, Събев заяви, че е трябвало да стартира през юни, но румънците все още не са завършили своите процедури. Това вероятно ще се случи през юли, добави той. Фериботната връзка би осигурила преминавате на поне още 800 тира в едната посока на ден при 1500 на моста, което представлява 50% увеличение на капацитета.
Той обяви, че този месец се очаква и въвеждането на комбиниран билет за различни видове транспорт. „През юни месец очакваме най-накрая да си купим от Обеля до Слънчев бряг единен билет, който включва метро, жп транспорт и автомобилен транспорт", посочи Събев.
Министърът отбеляза още, че транспортната инфраструктура не успява да насмогне на развитието в региона на Пловдив, поради което е жизненоважно градската железница да стартира именно там. „Водещият транспорт в Европа е жп транспортът. Ако искаме България да е зелена и нейната икономика да не вреди на природата, ако искаме хората да усещат красивата природа на България и същевременно да имат бързи транспортни връзки и възможности за мобилност, трябва да заложим на жп транспорта", подчерта министърът.