-
17 Юни 2024 |
USD / BGN 1.8303
GBP / BGN 2.3227
CHF / BGN 2.0514
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 30°C
Електромобилността се забавя
![](https://www.cross.bg/contents/images/blank.gif)
10 Август 2022 | 14:46
![Електромобилността се забавя Електромобилността се забавя](https://www.cross.bg/photo_new_gallery/2022/08/10/6ecabb8fe53278ab0664240df728d4f6.jpg)
/КРОСС/ Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA) критикува намаляването на субсидиите за електромобилите. Федералното правителство смята да намали значително субсидиите за електрически автомобили и да ги премахне изцяло за хибридните модели. „Това споразумение е повече от разочароващо за потребителите", казва президентът на VDA Хилдегард Мюлер.
Във времена на растящи разходи и тежести решението за едностранно и цялостно намаляване на финансирането е неразбираемо. Потребителите ще бъдат изоставени и нарастването на електромобилноста ще се забави. Миналата година 63 процента от анкетираните в проучване заявиха, че разходите за закупуване на електромобил са твърде високи.
„Бонусът беше важен инструмент за противодействие на това и за улесняване на преминаването на повече хора към електро мобилност" - обяснява президентът на VDA - „Инвестициите в политиката в областта на климата винаги се изплащат в дългосрочен план, съкращаването тук е контрапродуктивно и неустойчиво."
Наистина е правилно да се намалява финансирането в дългосрочен план, но сега е грешният момент - електрическият автомобил постепенно се превръща в масов продукт поради нарастващото преобразуване на растенията.
„Освен това ще има допълнителни мащабни технологични скокове и икономии, така че разходите за електрическа кола със сигурност ще продължат да падат - тогава те дори могат да бъдат по-ниски, отколкото за двигател с вътрешно горене. Това означава, че мерките за подпомагане могат да разбира се също да бъдат намалени в продължаване на процеса на растеж."
Автомобилният клуб ACE също смята намаляването на субсидиите за проблематично: „Въпреки че купувачите на е-автомобили ще имат сигурност при планиране след 2022 г., това се противопоставя на намаляване на индивидуалното финансиране и ограничение на общата сума на финансирането" - казва Стефан Хаймлих, Председател на ACE Auto Club Europa - „Защото тези 3,4 милиарда евро са достатъчни да подкрепят най-много около 1,1 милиона електрически коли."
Новите мерки за намаляване на субсидиите поставят въпроса как федералното правителство възнамерява да постигне целта, която си е поставило - да има 15 милиона акумулаторни електрически коли по пътищата на Германия до 2030 г.