-
08 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6795
GBP / BGN 2.2411
CHF / BGN 2.0885- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Иван Таков: Разширяването на синя и зелена зона не е реформа, а санкция за софиянци
24 Ноември 2025 | 08:04
/КРОСС/Разширяването на зоните за платено паркиране и повишаването на цените не може да се нарича „реформа". Прибягва се до най-лесното нещо - санкционираме столичани, както винаги го правят. Това каза председателят на групата на БСП в Столичния общински съвет Иван Таков в предаването „120 минути" по бTV.
По думите му предложените мерки няма да решат нито проблема с паркирането, нито този с трафика в столицата. Таков подчерта, че преди да се пристъпва към увеличение на таксите, Столичната община е трябвало да изчерпи други възможности, на първо място - осигуряване на по-редовен и удобен градски транспорт.
„Не може на места все още да има интервали от 80-90, а понякога и до 120-130 минути между превозните средства и да се очаква, че хората ще изберат градския транспорт пред автомобилите", коментира той.
Таков припомни, че изграждането на паркинги беше сред основните обещания на кмета Васил Терзиев. По думите му от началото на мандата няма нови такива, а двата посочени от управляващото мнозинство - в „Надежда" и до пазара на „Ситняково", са проекти от предишния мандат, изградени от общинските дружества „Софийски имоти" и „Пазари Изток".
Според него през последните три десетилетия „неолибералното управление" на София е разпродавало и концесионирало активи. „Това е поредната сегрегация в София. Първата беше с първоначалното въвеждане на зоните, втората - с нискоемисионните зони, а сега - с разширяването на зоните и увеличението на цените."
Подобни мерки трябва да бъдат предхождани от инвестиции в алтернативи за гражданите. „Вместо първо общината да изчерпи меките мерки, като градски транспорт и паркинги, които може да изгради, тръгваме отново с тоягата. Това не е правилно", подчерта Иван Таков.
Относно разходването на приходите от зоните за платено паркиране той заяви, че според публичните отчети текущото ръководство на Центъра за градска мобилност работи прозрачно и средствата основно се насочват към недофинансираната система на градския транспорт.
„Ще се борим част от тези приходи да се връщат към кварталите, които са засегнати от разширяването на зоните. Но не може първо да се тръгва със санкции. Общината има други лостове, с които да облекчи живота на столичани", заяви Таков.
Той коментира и кризата с боклука в столицата. „Миналото лято казах, че ще има криза с боклука. То беше очевадно за всички по начина, по който се върви, и това, което се случва. не беше пуснат новият конкурс, не бяха дадени средства за общинското дружество, за да се повиши капацитетът, да могат предварително да си купят техника. Нашият доклад с искане за общинско предприятие шест години отлежаваше на трупчета. Гласува се едва сега, на последната сесия. Но сега 6 месеца ще се прави анализ, ако до края на мандата се случи нещо, ще е чудо. Много се закъсня", коментира Таков.