• 20 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8359
  •  GBP / BGN 2.2843
  •  CHF / BGN 2.0205
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 14°C

Терзийски, АПИ: Мантинелата не е причина за катастрофата на АМ „Тракия“ в неделя

Терзийски, АПИ: Мантинелата не е причина за катастрофата на АМ „Тракия“ в неделя

/КРОСС/ Мантинелата не е причина за катастрофата на АМ „Тракия" в неделя, при която тежкотоварен камион навлезе в насрещното платно на магистралата и се преобърна върху леки автомобили. Тази позиция изразиха председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" Георги Терзийски и инж. Иван Досев - член на УС на агенцията, пред медии тази сутрин.
Нека да не се правят внушения, че по-високият клас ограда там в случая би довел до различни щети, заяви Иван Досев.
Досегашната мантинела в участъка е била поставена през 1993 г. и към този момент е отговаряла на всички нормативни изисквания към ограничителните системи, категорични бяха двамата. В момента там се поставя стоманена предпазна ограда, която е оразмерена да задържи автобус. Тази ограничителна система за пътища е най-разпространена по магистралите и тя се полага навсякъде, където няма опасности като надлези, бензиностанции или възможност за засягане на трети лица, пътуващи по друго направление. За такива места е предвиден най-високият клас мантинели, които се оразмеряват за удар от камион с тежест 38 тона, при ъгъл на удара 15 градуса и при скорост на движение 80 км/ч.
87% от магистралите са с подменени ограничителни системи. Това се прави предимно там, където се извършват ремонти или се възстановяват в следствие на удари от пътнотранспортни произшествия. Новите мантинели отговарят на последните нормативни изисквания, но участъците, които не отговарят на тях, не означава, че са опасни или че мантинелите не са отговаряли на последните нормативни изисквания при поставянето им.
Само през миналата година за подмяна на ограничителни системи по пътищата от бюджета на АПИ са вложени около 24 млн. лв. До месец юли т.г. инвестираните за тази дейност средства са 40 млн. лв., информира инж. Досев. Правим всевъзможни усилия, за да поддържаме пътищата в добро състояние, да бъдат безопасни и годни за пътуване, допълни той.
Във връзка с предложение за поставяне на бетонни разделители между пътните платна Георги Терзийски коментира, че като председател на АПИ има не само желанието, но и готовността да се направи оценка от експерти и да се дадат съответните предписания в зависимост от оценката на риска какви ограничителни системи да бъдат поставени. Дали ще бъде метална или бетонна ограничителна система, тя трябва да отговаря на определени изисквания и затова днес има инспекция на конкретния участък, допълни той.
През 2019 г. е изготвен технологичен проект и след средата на месец септември е предвидено да започне ремонт на 52 км - от 156-и до 208-и километър, в платното на АМ „Тракия" в посока Бургас. След края на активния туристически сезон трафикът ще намалее и тогава моментът за извършване на ремонт е по-благоприятен.
Председателят на АПИ обърна внимание, че инцидентът не е причина за ремонта, като мястото на произшествието е преди участъка от магистралата, в който има надлъжни неравности. Преди няколко дни АПИ информира за старта на ремонтни дейности през септември.
В момента няма ограничение за движението на тежкотоварния трафик през летния сезон. Имахме подготвена заповед за ограничаване на движението на тирове през почивните дни в летния сезон. Въведените от Европейската комисия т.нар. „зелени" коридори заради разпространението на COVID-19, каквато е и АМ „Тракия", възпрепятстват въвеждането на каквито и да е ограничения по тях, коментира Георги Терзийски.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Ами щом мантинелите са за 80 км./ч , значи махайте табелата магистрала и слагайте ограничение 80 км./ч . Просто незаконно някой е разрешил 140 км./ч . После има си и знак В18 "Забранено е влизането на пътни превозни средства с маса с товар, по-голяма от означената" в случая 38 т. А пропо кой е отговорен за правилното поставяне на пътните знаци? Не е ли пак АПИ. Катастрофата случайно да не е на онзи участък от дунавски вълни или лунен пейзаж.

14.07.2020 16:35:04

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.