• 29 Март 2024 |
  •  USD / BGN 1.8091
  •  GBP / BGN 2.2873
  •  CHF / BGN 2.0027
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 10°C

Tesla е готова да сподели тайните си с конкурентите

Tesla е готова да сподели тайните си с конкурентите

/КРОСС/ Илон Мъск използва любимия си канал в социалните медии, за да разкрие, че той и Tesla са готови да дадат лиценз за софтуера на компанията, както и да снабдяват конкурентите си със задвижващи системи.

Това няма да е първият път, когато Tesla снабдява с части други производители. Преди години компанията снабдяваше с батерии Mercedes и Toyota, когато двете компании бяха акционери в Tesla, но процесът спря през 2015 г., когато те продадоха дяловете си.

Мъск заяви тази си готовност в Twitter, допълвайки, че „ние искаме да ускорим [развитието на] устойчивата енергия, а не да смачкаме конкуренцията."

Напомняме, че Volkswagen открито признава, че е изостанал в развитието на софтуера, а Tesla е поела лидерството. Херберт Диес, председател на борда на директорите на Volkswagen, заяви, че компанията му изпълнява програма, която вътрешно наричат „Tesla catch-up plan". Целта й е да се намали софтуерната разлика между VW и Tesla.

Повече подробности към момента липсват, но Мъск потвърди, че лицензия ще бъде издадена и за софтуера за „Автопилота", ако се намерят желаещи.

Отново трябва да се напомни, че това не е първият път, когато Tesla изявява желание да издаде лицензи да софтуер и хардуер на заинтересовани. През 2014 г. американската компания заяви, че цялата й интелектуална собственост ще е налична безплатно за заинтересованите. "Tesla няма да заведе патентни дела срещу друга компанията, която, на добра воля, иска да използва нашата технология", бе казано тогава.

Това не попречи на Tesla да заведе дело срещу Rivian Automotive, обвинявайки ги, че са отмъкнали техни служители и са откраднали търговски тайни.

Единствената компания, която признава, че използва патентована технология на Tesla, е китайската Xpeng. Tesla съди и нея, но не за използване на патентована технология, а обвинявайки китайците, че са откраднали соурс кода за Autopilot.

Наскоро Илон Мъск призна, че моделите на Tesla не са достатъчно евтини, за да бъдат масово достъпни, а истинското ограничение за разрастването на компанията е производството на батерии. За целта Tesla ще разшири сътрудничеството си с Panasonic, CATL и LG Chem, като ще построи нов завод в Калифорния за батерии.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.