• 29 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8255
  •  GBP / BGN 2.2837
  •  CHF / BGN 2.0000
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 13°C

Следващото поколение на електронната търговия – livestream пазаруване чрез TikTok LIVE

Следващото поколение на електронната търговия – livestream пазаруване чрез TikTok LIVE

Тенденции, които ще бележат търговията с мода през 2022 според водещата модна платформа GLAMI

/КРОСС/ Бързата адаптация към нови ситуации и диктуването на нови тенденции са едни от разпознаваемите характеристики на онлайн търговията на мода, която е и един от най-печелившите клонове на индустрията за онлайн пазаруване. Като се имат предвид нарастващите очаквания и изисквания на купувачите, тенденциите и промените, диктувани от електронната търговия, се превърнаха в ключови за привличането и запазването на лоялността на потребителите, както и за постигането на тяхната ангажираност. Според GLAMI тенденциите, започнали по време на пандемията, стават все по-доминиращи и със сигурност ще бележат 2022 г. Това са две маркетингови стратегии, които марките използват за увеличаване на продажбите – livestream и пазаруване в TikTok.

Какво значи да пазаруваш чрез livestream?

Тази концепция съществува от десетилетия, като е популяризирана през 80-те години на миналия век от телевизионните канали за пазаруване. Въпреки че механизмът е един и същ, ,,модерната‘‘ версия на livestream пазаруването преминава в социалните мрежи.

Този вид пазаруване в социалните платформи се появи в Китай преди няколко години и все повече засяга страните на запад. Тази маркетингова стратегия включва промотиране на продукт във видео, докато се излъчва на живо в социалната мрежа. Водещи на такъв вид виртуални събития са най-често инфлуенсъри или известни личности. За значението на този метод в продажбите говори и фактът, че този вид пазар в Китай е нараснал с над 280% между 2017 и 2020-та. Тенденцията е налице и в Съединените щати, където според отчетите през 2020 г. е генерирала продажби на стойност 5,6 млрд. долара. Бъдещите прогнози сочат, че до 2026-та този вид пазаруване ще представлява 20% от общата електронна търговия.

Защо да използваме livestream пазаруването като маркетингова стратегия?

Благодарение на офертите за намаления, чиято продължителност е ограничена във времето, т.е. те са активни само по време на живото предаване или в продължение на няколко дни след него, купувачът решава да купи определен продукт по-бързо. Освен това      клиентите по-лесно се идентифицират с даден продукт, тъй като той им е представен от човек на живо. По този начин не се налага на марката да отделя значителни финансови ресурси за livestream, а според CoreSight Research в този случай купувачите връщат по-малко закупени продукти – с 40% по-малко от останалите онлайн клиенти. Livestream е възможен      във всяка социална мрежа – YouTube, Facebook, Instagram, и все по-често в най-бързо развиващата се платформа TikTok, където марките постигат високи резултати в продажбите.

Добри примери от практиката:

През август 2020-та световноизвестната марка Tommy Hilfiger организира събитие за livestream пазаруване на своя уебсайт. Тогава марката привлече 14 милиона зрители в Китай и в резултат на това продаде 1300 суитчъра с качулка само за две минути. През 2021 г. търговецът на обувки Aldo регистрира 308% степен на ангажираност и 17 000 посещения на уебсайта си през първите пет дни след livestream пазаруване.

TikTok като мощен канал за продажби:

TikTok е единствената социална мрежа, в която марката може да има само няколко последователи, но въпреки това да получи хиляди гледания и да предизвика по-голяма ангажираност от потребителите. Въпреки че TikTok се считаше за социална платформа, в която взимат участие по-младите поколения, тя все повече привлича и по-зрели потребители на възраст от 24-34 години. Съществуват няколко причини, поради които TikTok се превърна в канала, който постига успешни продажби на най-различни продукти. Например, тази социална мрежа може бързо да се адаптира към условията, в които се развива електронната търговия. Освен това според проучване, проведено от TikTok, пазаруването онлайн там през 2020 г. се счита за естествено поведение. Две трети от анкетираните са отговорили, че съдържанието на платформата ги е вдъхновявало да купуват, дори когато не са го планирали.

„Според нашите партньори в цяла Европа онлайн рекламата става все по-скъпа, като увеличението на рекламните разходи е определено за едно от най-големите предизвикателства за електронна търговия на мода за 2022 г.  Това не е изненадващо, тъй като разходите за реклама във Facebook бяха с 47% по-високи през третото тримесечие на 2021 г. спрямо същия период през 2020 (според Emarketer.) В тази динамична среда, промяната на интереса към алтернативни начини за популяризиране на модата (като използването на TikTok, където можете да постигнете много добър органичен обхват) определено е едно от нашите предложения за бъдещето. GLAMI включи TikTok към своята стратегия за социални медии, с цел да разгърне и тази мрежа във всички страни, в които присъства.“, сподели Ксенофон Елефтериадис, мениджър глобални комуникации на GLAMI.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.