• 08 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6795
  •  GBP / BGN 2.2411
  •  CHF / BGN 2.0885
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Вицепремиерът Караджов: България може да използва опита на Чехия в либерализацията на железопътния транспорт

Вицепремиерът Караджов: България може да използва опита на Чехия в либерализацията на железопътния транспорт

/КРОСС/ България може да използва и да заимства от успешния чешки опит в либерализацията на железопътните услуги. Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов след срещата си с министъра на транспорта на Чешката република Мартин Купка в Прага. Двамата министри обсъдиха развитието на железопътния сектор, модернизацията и бъдещите реформи в обществените транспортни системи на двете страни.

Вицепремиерът Караджов подчерта отличното партньорство на българското транспортно министерство с компанията "Škoda". „Напълно сме удовлетворени от това, което видяхме вчера в производствените бази. Очакваме новите 25 влака да пристигнат в България в предвидените срокове - поетапно от януари до август тази година. Те са крайно необходими, понеже и в момента страната ни изпитва сериозен недостиг на подвижен състав", отбеляза той.

От своя страна министър Купка заяви, че Чехия отдава стратегическо значение на железопътния транспорт и разполага с компании и технологии, които могат да предложат най-високо качество на своите партньори, включително България.

Вицепремиерът Караджов акцентира върху факта, че отварянето на железопътния сектор у нас за навлизане на конкуренция е ключово за повишаване на качеството на пътническата услуга. „След два дни изтича срокът за подаване на предложения по процедурата за възлагане на железопътните превози за следващите 12 години. До средата на декември ще знаем кои са избраните оператори. Разполагаме с една година до влизането в сила на новите договори и през този период е важно да се подготвим за конкуренцията и за предизвикателствата, които ще произтичат от либерализацията", заяви Караджов. Той подчерта, че през следващите 12 месеца България трябва да разработи и приложи ефективни механизми за контрол на качеството на жп услугите в условията на отворен пазар, включително на ясни показатели за ефективност и комфорт на пътниците.

Министър Купка представи и чешкия модел на управление на влаковете. В Чехия регионалните железопътни услуги се възлагат и контролират от регионалните власти, докато Министерството на транспорта отговаря за влаковете на дълги разстояния. Сред ключовите показатели за качество, по думите му, са намаляването на закъсненията и осигуряването на добри връзки между отделните видове транспорт.

Министър Купка приветства активната политика на България в областта на транспорта. Двамата министри обсъдиха чешкия опит в отварянето на железопътния пазар, включително по отношение на регулацията, контрола и организацията на услугите.

Вицепремиерът Караджов обърна специално внимание на необходимостта от добър синхрон между различните видове транспорт. „Нашата цел е да постигнем отлична координация между всички транспортни услуги", посочи той. Караджов представи и българския модел за единна билетна система, заложена в новия Закон за обществения транспорт. „Ще създадем единно законодателство за всички видове транспорт, функциониращи под обща национална транспортна схема, която е в основата на по-справедлив и устойчив обществен транспорт", добави той. Министърът подчерта, че в резултат на фрагментирано или неработещо законодателство, до момента над 700 населени места в България са останали без обществен транспорт.

От своя страна министър Купка обясни, че Чехия разполага с единна билетна система за всички железопътни оператори, но предизвикателство остава различната организация на автобусните превози - в страната действат 13 отделни билетни системи в 14-те региона. Той допълни, че Чехия е втора в Европа по инвестиции в транспортна инфраструктура спрямо БВП и продължава да работи за интеграция между всички видове транспорт.

В рамките на своето посещение в Чехия вицепремиерът Гроздан Караджов проведе срещи с националния железопътен превозвач "České dráhy", както и с представители на Leo Expess и Arriva - частни компании, които изпълняват договори за обществена железопътна услуга в Чехия.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Vytis

Станах жертва на измамници, представящи се за крипто инфлуенсъри и търговци, които откраднаха милиони USDT от компанията ми. Въпреки молбите ми и включването на властите, не успях да си възстановя средствата. След това се обърнах към „специалисти по възстановяване на активи“, но те поискаха само безкрайни такси без резултати. В крайна сметка попаднах на дискусии за Trustwavehackerstech (TWHT) във форум, където хора от различни страни споделяха как са си възстановили откраднатите пари. Въпреки че в началото се колебаех, се свързах с тях чрез Trustwavehackerstech2 @ gmail com. След множество уверения и доказателства, се съгласих с условията им. За мое облекчение, TWHT успешно възстановиха всяка стотинка, която загубих. Те бяха професионални, надеждни и ефикасни във времето. Пиша това ревю, за да помогна на другите да избегнат измами и да знаят, че има истинска помощ. Споделянето на това може да спаси някой друг от финансов крах. Можете да се свържете с тях на trustwavehackerstech2 @ gmail com

25.11.2025 17:17:09

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.