• 18 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8385
  •  GBP / BGN 2.2902
  •  CHF / BGN 2.0178
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 8°C

Готвят ново орязване на градския транспорт в София

Готвят ново орязване на градския транспорт в София

/КРОСС/ От гражданската организация "Спаси София" са против готвеното съкращаване на градския транспорт в София.

Идеята за намаляване на градския транспорт е обявена в доклад, внесен в Столичния общински съвет от зам.-кмета по транспорт, Кристиан Кръстев и съветниците от ГЕРБ и ВМРО Зафир Зарков и Карлос Контрера

Предвижда се сериозно влошаване на транспортното обслужване в редица квартали, но се дават повече пари за частен автобусен превозвач, пишат от гражданската организация. 

Промените ще оставят големите квартали "Младост" 1 и "Младост" 2 без почти никакъв наземен транспорт. Тролейбусна линия 5, която е една от най-натоварените и използвани линии, значително се орязва, като интервалите за движение ще бъдат 12 минути в пиков час и до 50 минути след 20 часа. В комбинация с предложеното закриване на линия 306, това ще доведе до драстичен спад на транспортното обслужване в тези два гъсто застроени и активни столични квартали, категорични са от гражданското сдружение.

"Необяснимо е защо се унищожава работеща линия като тролейбус 5, който е ползван от около 25 000 пътници на ден. Преди няколко години маршрутът му беше удължен, а сега обслужването се намалява наполовина", каза общинският съветник Борис Бонев.

Той обясни, че се закрива градска линия 306, което означава, че и довозването до метростанциите се намалява. "Освен, че управляващите оставят "Младост" 2 без транспорт, те предвиждат и унищожаване на транспорта по ул. "Йерусалим", което е недопустимо и вредно, казва общинският съветник Борис Бонев.

Докато се орязват градски линии, по които пътуват множество пътници, се разкрива нова крайградска линия, която ще бъде дадена на частния превозвач МТК. Приходите на фирмата ще се увеличат с над 600 000 лв. годишно.

"С какви аргументи се отслабва тролейбус 5 с около 25 000 пътници на ден, а линия 21/22, която превозва само 1200 пътника на ден се засилва двойно", питат от организацията.

От "Спаси София" се съмняват в лобизъм в полза на частните автобусни превозвачи.

"Не вярвам да е случайност, че за общинския превозвач Столичен автотранспорт все няма пари и получава най-трудните линии, с високи разходи, а частното дружество МТК непрекъснато е фаворизирано. За него винаги има пари за увеличаване приходите, а дружеството е получило едни от най-лесните линии", казва Андрей Зографски от "Спаси София", експерт в Комисията по транспорт към Общинския съвет.

Частната компания МТК вече е закупила автобуситенеобходими за новата линия, без да има необходимото за разкриването ѝ разрешение от Столичния общински съвет.

От гражданското сдружение се питат как частната фирма има гаранция, че промяната ще бъде одобрена, за да си позволи предварително да направи такава сериозна инвестиция.

Припомняме, историята с крайградските линии е от времето на кметския мандат на премиера Бойко Борисов. През 2008 г. фирма "МТК Груп", участва в конкурс за отдаване на част от линиите на градския транспорт в София на частни превозвачи, въпреки че по това време тя дори няма лиценз за превозвач. Тогавашният зам.-кмет Велизар Стоилов се раздели с поста си. Борисов подписа договор с две от фирмите, но не и с "МТК Груп". Следващият кмет Йордана Фандъкова отказ да предостави тези линии на фирмата, която промени името си.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.