-
13 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6672
GBP / BGN 2.2309
CHF / BGN 2.0956- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Фандъкова е против предложението на премиера за съкращаване на линии на градския транспорт
08 Юни 2022 | 13:15
/КРОСС/ Кметът на София Йорданка Фандъкова оспорва предложението на премиера Кирил Петков, изказано вчера на среща със сдружението на общините да се съкратят линиите на градския транспорт, които, според него, се дублират:
"Аз съм изпратила много точни разчети. 200-300 процента повишение на цените на горивата, това се признава от всички, и от правителството включително. Затова се прави актуализация, затова се правят антикризисни мерки. Чух и предложения за 50 процента намаление на цената на картите. Опасявам се, че хората ще имат по-евтини карти, но няма да има градски транспорт".
Фандъкова уточни, че недостигът на средства в сектора превишава 140 милиона лева. Ако държавата не компенсира градския транспорт, ще се наложи да се увеличи интервалът на движение на превозните средства, съобщава БНР.
Припомняме, че през вчерашния ден Петков участва в Националното сдружение на общините. По време на дискусията председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев отправи въпрос към премиера за това каква подкрепа ще получи общественият транспорт в София и цялата страна с актуализацията на бюджета, заради поскъпването на горивата с над 200% и спада на приходите с близо 30% от пандемията. В отговор премиерът е заявил следното:
"За София знам, че дупката е огромна. Приходите от транспорта и разходите са 2:1. Това означава, че ако тази дупка не я решим, тя ще си остане. Една от посоките, в която бързо трябва да работим, е за цялостна оптимизация на системата, защото в София какво се случва - имаме дублиращи линии на автобуси, тролеи, метро. А преди да започнем да увеличаваме средствата, тази система трябва да се оптимизира. Трябва да видим дали няма едни 20-30% спестявания, които може да се постигнат от оптимизация", заяви Петков.
Премиерът е дал пример с Министерския съвет, където на работа били 460 човека при постъпването му.
"Бяха се акумулирали разни отдели и всеки от тях, като ги питаш, е много важен и не може да се преструктурира. Сега, като направих преглед на моята къщичка, видях, че от тези 460 можем да сведем броя на 300 и с тях да оптимизираме работата", дал пример премиерът. "Тази дупка в градския транспорт се допълни с горивата, но тя е систематична. Сваляйки тези бройки, не намалихме бюджета, просто вкарахме средствата в други части", обяснил Петков. И подчертал, че когато види реален реален план за този тип оптимизация, щели да решат проблема с градския транспорт. "Но трябва да работим едновременно, а не само да хвърляме едни пари върху други", добави още Кирил Петков.