• 08 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6795
  •  GBP / BGN 2.2411
  •  CHF / BGN 2.0885
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Без мантинели или ограничение до 50 км/ч: Обсъждат спешни промени за Околовръстното на Пловдив

Без мантинели или ограничение до 50 км/ч: Обсъждат спешни промени за Околовръстното на Пловдив

/КРОСС/ Реално разширение на фаталния път се очаква да започне най-рано в края на 2026 година

Два основни варианта за незабавна промяна на организацията на движението се обсъждат след тежката катастрофа с три жертви на Околовръстния път на Пловдив. Властите и експертите трябва да решат дали да бъдат премахнати изцяло поставените предпазни огради, или да се въведат драстични ограничения на скоростта, стана ясно по време на среднощна инспекция на трасето.

►Среднощна инспекция на фаталния път

Обследването се провежда в продължение на две нощи в тъмната част на денонощието, за да не се възпрепятства трафикът. Проверката обхваща трасето между кръговото кръстовище за Пазарджик и това за Асеновград - част от път II-86. В инспекцията участват представители на Европейския център за транспортни политики, Областно пътно управление - Пловдив, Агенция „Пътна инфраструктура" и Пътна полиция.

Инж. Петър Попов, директор на Областното пътно управление в Пловдив, обясни, че се прави пълна ревизия на всички елементи на пътя: асфалтова настилка, маркировка, отводняване и състояние на мантинелите.

►Ефектът на мантинелите: Защита или капан?

Основен акцент в проверката е функционалността на поставените предпазни огради. Мантинелите са монтирани по време на ремонт през 2021 г. с цел превантивно поддържане и ограничаване на безразборното включване в движението от крайпътни обекти. Статистиката обаче показва тревожна тенденция - след поставянето им броят на жертвите в участъка се е увеличил двойно.

Проблемът се корени в габаритите на пътя. Първоначално трасето е било третокласен път (т.нар. „Родопска яка"), който с разрастването на Пловдив е преквалифициран във второкласен. Трафикът е огромен - между 20 000 и 25 000 автомобила на денонощие.

Стеснените платна, ограничени от двете страни с мантинели, не оставят място за реакция при аварийна ситуация. По цялото протежение на пътя има само около 8 отбивки. Ако автомобил спука гума или аварира извън тези зони, той остава блокиран на пътното платно, превръщайки се в пречка и потенциална мишена за останалите участници в движението.

►Възможни решения и гражданско недоволство

Властите обсъждат няколко варианта за обезопасяване на района след инцидента:

⇒ Пълно премахване на мантинелите и ограничаване на скоростта до 50 км/ч.

⇒ Изграждане на временни уширения (отбивки) за аварийно спиране.

⇒ Генерално разширяване на трасето, за което се очаква проектът да бъде приет през първата половина на 2026 г., а строителството да започне в края на същата година.

Междувременно напрежението сред гражданите расте. За 12 декември са насрочени граждански протести, които предвиждат блокада на Околовръстния път за един час.

Официалните резултати от независимото обследване ще бъдат представени на пресконференция, на която ще станат ясни конкретните констатации на експертите за състоянието на пътната отсечка.

 

 

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.