• 05 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6795
  •  GBP / BGN 2.2411
  •  CHF / BGN 2.0885
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Как туристическият бранш се подготвя за въвеждането на еврото и какви са притесненията им около мерките на държавата срещу спекулата

Как туристическият бранш се подготвя за въвеждането на еврото и какви са притесненията им около мерките на държавата срещу спекулата

/КРОСС/ Хотелиерският сектор изрази притеснения относно предстоящия Закон за въвеждане на еврото, който днес влезе за обсъждане в пленарната зала. Това заяви в студиото на „Здравей, България" Ива Гацева от Българската хотелска асоциация.

Вчера бизнесът беше чут на заседанието на Бюджетната комисия и благодарим за редакциите по някои от текстовете. Остава обаче тревогата, че законът в този си вид ще натовари излишно сектора, коментира тя.

Основният проблем за хотелиерите е как ще се контролира ценообразуването в периода на двойно обозначаване на цените в лева и евро.

Цените за лято 2026 се определят още сега и част от договорите вече са приключени. Туризмът е експортно ориентиран и ние работим с международни пазари и конкуренция. Не можем да продаваме на цени, които не са пазарни, защото няма да има интерес към България, обясни Гацева.

Тя посочи, че сезонността в туризма прави цените различни през юни и август, а това може да се тълкува като увеличение. През юни браншът често работи под себестойност, а август е активен сезон. Трудно е да се обясни това при проверки, които могат да блокират административния ни капацитет, допълни експертът.

Хотелиерите подчертават, че цените в сектора често са пакетни и включват множество услуги - транспорт, анимация, трансфери, екскурзоводи и др. Това прави обосноваването на промени в цените още по-трудно. Как ще обясним на проверяващите защо пакетът се е променил, когато разходите вътре са комплексни? Това е сериозно предизвикателство, заяви Гацева.

Браншът не очаква проблеми с изискването за двойно обозначаване на цените. От години сключваме 99% от договорите си в евро. Това дори ще улесни работата ни и туристите, поясни представителката на асоциацията.

Ива Гацева категорично заяви, че еврото само по себе си няма да повиши цените на туристическите услуги. Цените следват пазара и търсенето. При големи събития или засилен интерес те се повишават динамично. Реалният натиск идва от нарастващите разходи - като данък смет или увеличената с 60% цена на водата в Бургас през миналата година, обясни тя.

Цените за следващата година вече се определят, но не можем да предвидим всички разходи, които ще се увеличат в този период, добави Гацева.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.