• 28 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8255
  •  GBP / BGN 2.2837
  •  CHF / BGN 2.0000
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 14°C

Отменени резервации и полети заради COVID-19

Отменени резервации и полети заради COVID-19

/КРОСС/ Заради световната пандемия множество резервации за самолетни билети и почивки се отменят. Това поражда редица проблеми, тъй като много хора не успяват да си върнат сумата, заплатена за подобни услуги.

Антония Карданова е от Русе. Планирали със съпруга си семейно пътуване до Париж заедно с 2-годишното им дете. Избрали румънска авиокомпания и още през декември резервирали билети за май. Но заради пандемията от коронавирус полетът им бил отменен. И започнали кореспонденция с авиокомпанията.

"През април ги потърсихме с първия имейл, на който получихме отговор, че до 20 дни ще получим някаква ответна реакция от тях. Мина месец, не получихме такава и отново им писахме имейл, в който те казаха, че отново се извиняват, че имат много работа, много случаи и общият срок, в който трябва да се обработи нашият случай, е 45 дни", обяснява Антония.

След като изпращат още два имейла до авиокомпанията и не получават никакъв отговор, Антония и семейството й се свързват с Европейския потребителски център.

"Доколкото разбрах, от потребителския център са се свързали с техните колеги, ние трябваше да летим от Румъния, с техните колеги от румънския тийм център, които от своя страна са се свързали с авиокомпанията, с която трябваше да летим. И най-вероятно те са поели някаква кореспонденция, ние може би не знаем, няма да разберем за нея, тя си е тяхна вътрешна процедура, но мисля, че след един месец, след като аз написах първия имейл до потребителския център, ние получихме по сметката си парите за самолетните билети", разказва тя.

Антония обяснява, че най-много я притеснявало, че не е била запозната с процедурите на авиокомпанията и тяхната политика за възстановяване на средства. А от Европейския потребителски център съветват потребителите винаги да бъдат информирани.

"Тази година от началото на месец януари до 10 септември имаме около 11% от всички жалби, които се получават и сигнали при нас в Европейския потребителски център, са свързани с проблеми с настаняване, пакетни почивки, нощувки провалени, като една голяма част от тях са свързани с пътувания зад граница. Важно е хората наистина да се интересуват от своите права и съответно да разберат как могат да ги защитят. Добре е да бъдат гъвкави, това е един от основните съвети, които даваме, когато например са направили резервация в чужбина за даден хотел и този хотел по една или друга причина не осъществява почивката или самите хора решават, че няма да пътуват, защото се страхуват", коментира директорът на ЕПЦ България Соня Спасова.

Антония е убедена, че благодарение на съдействието на Европейския потребителски център е успяла да си върне сумата, заплатена за самолетни билети толкова бързо.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.