• 26 Окт 2024 |
  •  USD / BGN 1.8068
  •  GBP / BGN 2.3463
  •  CHF / BGN 2.0847
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Корозията на бетона и животът на батериите ел. автомобилите

Корозията на бетона и животът на батериите ел. автомобилите

/КРОСС/ На източния бряг на езеро Лаго Маджоре учени от най-различни области използват знания и умения, а гласът им се чува силно при формирането на европейската политика. Всички тестове се провеждат в Съвместния изследователски център.

Създаден през 1960 г. като място за ядрени изследвания, днес той се счита за един от водещите изследователски кампуси в Европа с десетки лаборатории.

Всяка година в ЕС се продават около 15 милиона нови превозни средства. В лаборатория в центъра всеки ден се изчисляват отделените емисии от автомобилите, предлагани на пазара на съюза.

За максимално детайлното тестване на превозните средства се пресъздава планински терен, както и движение в температури от 10 до минус 10 градуса.

По пътя на иновациите погледите са насочени и към следващия стандарт - Евро 7.

„Той включва както намаляване на емисиите от конвенционални превозни средства, така и от електрически автомобили. Наскоро препоръките бяха приети от ЕП, не мога да кажа кога във времето ще влезе в сила", обясни Елица Трифонова от Европейския изследователски център.

Електромобилите също са в радара на изследователите.

„Според регулациите след 5 години или след 100 000 км батерията трябва да е поне 82%. След 160 000 км трябва да е 72%", каза Джорджо Мартини, директор на Лаборатория за емисии от автомобили.

В друга част на изследователския център учените изследват структурното поведение на сгради при сценарии на земетресение или експлозия.

В момента 80% от европейските сгради са построени преди 90-те години на миналия век, 40% от тях преди 60-те години на миналия век, а много са дори по-стари.

И това е сериозен проблем за безопасността, особено предвид увеличаването на броя и тежестта както на природните, така и на причинените от човека бедствия.

Учените разработват два сценария на климатични промени. При екстремния такъв нови мерки не се взимат.

„Този сценарий няма да пощади нито една държава членка на ЕС. Навсякъде се очаква до края на XXI век да има силна карбонизация на бетоновото покритие и започване на корозия", категорична е Силвия Димова, старши сътрудник в отдел „Сигурност и безопасност на сгради".

Докато Зелената сделка продължава да е особено чувствителна тема и да застава между политиката, индустрията, земеделието - работещите в изследователския център ще предлагат научна експертиза от много широк спектър.

Целта е поглед напред, за да виждаме всички по-ясно какво ни очаква, да бъдем по-добре подготвени и да реагираме по-ефективно на новите предизвикателства.

бТВ, „Тази неделя"

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.