• 23 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6652
  •  GBP / BGN 2.2373
  •  CHF / BGN 2.0994
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Галин Цоков: Ограничаването с един учебник по предмет не би бил добър подход

Галин Цоков: Ограничаването с един учебник по предмет не би бил добър подход

/КРОСС/ Ограничаването с един учебник по предмет не би бил добър подход, но трябва да се балансира по отношение на одобряваните учебници. Това заяви министърът на образованието проф. Галин Цоков в "Денят започва". По думите му учителите трябва да имат по-голяма автономност да изберат съответния учебник.

Образователният министър очаква, че в даден момент учебниците дори може да се окажат незадължителни заради развитието на дигиталните платформи в образованието.

Учебните програми са отворени за обществено обсъждане.

"Това е един труд на екипи в продължение на 2 години. Един от нашите принципи е приемственост в политиките и това, което се е случило преди. Ние отворихме учебните програми за обсъждане на базата на мнението на експертите от 2022 г. Там са предвидени облекчения от гледна точка на отпадане на теми и фактологичен материал", заяви Цоков.

Според министъра амбицията е промените в учебните прогрaми да доведат до намаляване на фактологическата сложност.

Цоков каза още, че когато се въведат индикатори за качество на всеки учител и училище, ще може да се определи приноса за личностното развитие на всеки ученик. Това е свързано с промени в училищното и предучилищното образование, за да бъде приета наредбата. Възможно е бюджетът на училището да бъде обвързан с качеството на образованието.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

И що така бе, цървул. Предполага се че всички чаавета трябва да имат еднакви базови знания, преподавани по една методика и от един източник. Лошо няма, само дето трябва да си напънете репите и да сътворите учебник, който да запозвнава децата с факти. Да реди фактите в определена логична последователност и да е на нивото на горната граница на подготовка за дадена възраст. Преподавателите вече са богати, но си остават тъпи. Децата са функционално неграмотни, а студентите са с едно ниво по-добре, но като специалисти са пълно разочарование. Не като опит, а като системна подготовка и способност за анализиране и намиране на оптимално решение. Повечето от тях не са в състояние да мислят самостоятелно. Може да звучи крайно но е истина, а същите тези прости ми Господи специалисти са кадровия резерв за властта. Затова сме на този хал.

11.08.2023 20:24:24

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.