• 28 Март 2024 |
  •  USD / BGN 1.8083
  •  GBP / BGN 2.2804
  •  CHF / BGN 1.9935
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 20°C

COVID-19 предизвика глад за достоверни новини

COVID-19 предизвика глад за достоверни новини

/КРОСС/ Пандемията на коронавируса срина приходи от реклами по целия свят, но германските вестници очакват да излязат победители от кризата благодарение на ускоряващото се цифрово развитие и подновеното доверие в медиите.

„Досега вестникарската индустрия преминава през кризата сравнително добре“, казва Моник Хофман, медиен специалист от профсъюза Верди в Германия, където се продават повече вестници, отколкото в която и да е друга европейска държава.

“Вярваме, че търсенето на информация от читателите ще остане високо”, каза тя и прогнозира, че ако се възползва от новите развития, индустрията може “не само да оцелее от кризата, но и да излезе от нея по-силна”.

Според Асоциацията на германските издатели на вестници (BDZV), има някои причини да се радваме как секторът е засегнат в разгара на кризата през март, април и май.

Скорошен доклад на BDZV показа, че само един на всеки 10 членове на организацията е претърпял драматичен спад на тиража. Една четвърт от членовете обявиха, че продажбите са стабилни и около половината успяха да ограничат спада до между един и пет процента.

Полет на дигиталните абонаменти

Въпреки постоянния спад на продажбите през последните години, Германия все още продава около 14 милиона копия от 327 различни ежедневници всеки ден, сочат данни на BDZV от 2019 г.

Това поставя ежедневните продажби на вестници доста по-напред от Великобритания, например, която има малко над девет милиона, или Франция, която има шест милиона.

На всичкото отгоре страната има 17 седмични издания и шест неделни издания.

Кризата със сигурност остави своя отпечатък: приходите от реклама са се сринали, понякога с цели 80 процента, и около една трета от служителите са уволнени, оценява Аня Паскуай от BDZV.

Но „германските вестници се печатат и доставят навреме всеки ден“, посочва тя.

А дигиталните абонаменти, които отдавна изостават от продажбите на хартиените носители, буквално излетели нагоре.

“Издателските къщи единодушно ни казаха, че проектите – особено дигиталните – които се разглеждат месеци или дори години, успешно се реализират в рамките на няколко седмици”, каза Паскуай.

Фридрих Калбер, говорител на групата „Аксел Шпрингер“, съобщи, че през март и април е регистриран рекорд на цифровите абонаменти за консервативния всекидневик „Ди Велт“ и таблоида „Билд“, най-продавания вестник в Германия, въпреки че той не беше в състояние да даде числа.

„Зюддойче цайтунг“ продаде 150 000 нови цифрови абонамента само през март, ниво, което лявоцентричният вестник в Мюнхен преди се надяваше да постигне до края на 2020 г.

Пандемията на коронавируса доведе до глад за достоверна информация и до ренесанс на традиционните медии, сочи Франк Томсън, редактор на списание „Щерн“.

В проучване, проведено в края на май от медийния институт ZMG, над 90 процента от 4000 анкетирани оцениха новините от ежедневниците като „особено надеждни“ и като най-добре насочващи читателите в информацията за пандемията.

Хибридни оферти

Но въпреки че кризата даде тласък за цифровите технологии, експертите подчертават, че цялостното отдалечаване от физическите продажби няма да е възможно в близко бъдеще.

“Все още има твърде много читатели, които искат да държат вестник в ръцете си”, казва Франк Уеберал, президент на Германската федерация на журналистите (DJV) – предимно възрастни хора, които съставляват по-голямата част от читателите на вестници в Германия.

Според DJV само 22 процента от хората над 50 години могат да си представят ежедневно да четат новините онлайн.

Това е проблемът за издателските къщи: в идеалния случай те биха искали да се справят с физическите продажби поради високите разходи за дистрибуция, но те зависят от тях заради приходите – и междувременно могат да привлекат нови, по-млади клиенти само с цифрови продукти.

„Доставянето на печатни вестници рано сутрин ще стане все по-скъпо и в средносрочен план, в най-лошия случай, ще доведе до това, че в някои региони в Германия вече няма да могат да доставят местни вестници“, прогнозира Паскуай, изчислявайки, че 40 процента от общините ще бъдат засегнати в рамките на пет години.

За да задържат абонатите, решението вероятно ще включва хибридни оферти, казва тя, с цифрови издания през седмицата и хартиено издание през уикенда. /АФП

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.