• 07 Окт 2026 |
  •  USD / BGN 1.1567
  •  GBP / BGN 0.8545
  •  CHF / BGN 0.9390
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Увеличават учителските заплати с 8,4%

Увеличават учителските заплати с 8,4%

/КРОСС/ Индивидуалните основни заплати на всички педагогически специалисти се увеличават с 8.4% от 1 януари 2024 г. Това става по силата на новия Колективен трудов договор за системата на предучилищното и училищното образование, който подписаха днес министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков и социалните партньори. Това обявиха от пресцентъра на МОН.

"Добрият и конструктивен диалог е решаващ в търсенето и приемането на най-добрите решения за системата. Дълбок поклон към работещите в нея, които дават своя професионализъм и лично благополучие в името на успеха на нашите деца", каза министър Цоков.

След увеличението стартовата минимална основна заплата на учителите става 1853 лв. Същият е размерът и за всички останали педагогически специалисти - ресурсни учители, възпитатели, ръководители на направление „Информационни и комуникационни технологии", логопеди, психолози, педагогически съветници, корепетитори, хореографи, рехабилитатори на слуха и говора и треньори по вид спорт в училищата и детските градини.

Минималната основна заплата за старши учителите и старши възпитателите става 1911 лв., а за главните учители и главните възпитатели - 1985 лв. Директорите ще получават най-малко 2257 лв. основно възнаграждение, а заместник-директорите - 2088 лв.

В новия Колективен трудов договор се повишават работните заплати и на работниците и служителите от непедагогическия персонал, като по-високо е нарастването при лицата, притежаващи съответната професионална квалификация, както е например при помощник-възпитателите в детските градини.

Заложено е и увеличение на допълнителните трудови възнаграждения на педагогическите специалисти: лекторските часове, за професионално-квалификационна научна степен, за водене на задължителна документация, за работа при специфични условия на труд, за провеждане на допълнителното обучение на деца и ученици, средствата за представително и работно облекло и др.

За увеличението на заплатите на педагозите са осигурени близо 290 млн. лв. от държавния бюджет.

Новият Колективен трудов договор беше подписан от министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков, председателя на Синдиката на българските учители към КНСБ д. ик. н. д-р Янка Такева, председателя на Синдикат „Образование" към КТ „Подкрепа" д-р Юлиян Петров, председателя на Независимия учителски синдикат към

КНСБ Аспарух Томов, представители на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета в България и Сдружението на директорите в средното образование в Република България.

За добрата съвместна работа със социалните партньори министър Цоков бе награден със златна значка от Синдиката на българските учители и плакет от Синдикат „Образование" към КТ „Подкрепа". Отличията му връчиха председателите на двете организации - д-р Янка Такева и д-р Юлиян Петров.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
Екипът на cross.bg ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията на Агенция КРОСС не носи отговорност за мненията, качени в cross.bg от потребителите.

Анонимен

Заплатите на учителите растат, а образователното ниво на учениците спада. А трябва да са свързани.

28.12.2023 13:16:57

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2026 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.