• 19 Май 2022 |
  •  USD / BGN 1.8586
  •  GBP / BGN 2.3099
  •  CHF / BGN 1.8652
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 8°C

НАП: Искане за прихващане или възстановяване на надвнесени суми вече може да се подава и онлайн

НАП: Искане за прихващане или възстановяване на надвнесени суми вече може да се подава и онлайн

/КРОСС/ Нова електронна услуга на НАП дава възможност на потребителите да подават онлайн искане за възстановяване или прихващане на надвнесени суми.

 

Електронната услуга „Приемане на искане за прихващане или възстановяване на надвнесени суми“ е достъпна с персонален идентификационен код (ПИК) на НАП или квалифициран електронен подпис (КЕП) в група „Плащане и изчисляване“ в Е-портала на НАП. Чрез нея потребителите вече могат и онлайн да попълнят необходимите данни във формуляра, да приложат документи към него, след което да го подадат.

С искането лицата могат да заявят желанието си да им се прихващат или възстановяват надвнесени или недължимо събрани суми за данъци, задължителни осигурителни вноски, наложени от органите по приходите глоби и имуществени санкции и други.

Услугата предоставя възможност за избор на вида на надвнесените суми, които може да бъдат прихванати/възстановени - ДДС, корпоративен и други данъци по ЗКПО, данък върху доходите на физическите лица, осигурителни вноски за ДОО/НЗОК/ДЗПО, принудително събрани публични вземания, вкл. глоби, имуществени санкции и др. Потребителите ще имат възможност да преглеждат подадените от тях искания с избор на бутон „Подадени данни“ от реда на съответната услуга в персоналния си екран.

Подаденото електронно искане се обработва в 30-дневен срок.

Достъпът до електронната услуга се предоставя, съгласно Правила за ползване на електронните административни услуги на НАП, предоставяни с квалифициран електронен подпис.

За получаване на достъп до услугата от упълномощено лице следва да бъде подадено отново „Заявление за подаване на документи по електронен път и ползване на електронните административни услуги, предоставяни от НАП с КЕП на упълномощено лице“ или „Известие за подаване на документи по електронен път и ползване на електронните административни услуги, предоставяни от НАП с КЕП на упълномощено лице“.

Повече информация за новите електронни услуги на НАП клиентите могат да получат на сайта на приходната агенция или на информационния телефон: 0700 18 700 (на цена, съобразно тарифата на съответния оператор).  

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2022 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.