- 21 Яну 2025 |
- USD / BGN 1.8959
- GBP / BGN 2.3122
- CHF / BGN 2.0743
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Китайските производители на елмобили с нови стимули в ценовата война
07 Януари 2025 | 21:02
/КРОСС/ Li Auto въведе парични субсидии от 15 000 юана (2055 долара) за покупка на автомобил, заедно с тригодишна схема за финансиране с нулева лихва. До средата на декември над 5,2 милиона автомобила са продадени с помощта на китайските правителствени субсидии. Китайските производители на електрически превозни средства (EV), включително Nio и Li Auto, разширяват стимулите за закупуване през 2025 г., следвайки ходовете на пазарните лидери Tesla и BYD, съобщи Reuters.
Този ход идва, докато ценовата война на най-големия автомобилен пазар в света продължава вече трета година. Nio стартира сравним с този на Li Auto план за заем с нулева лихва за купувачи на своите електромобили с марка Nio и Onvo. Тези стимули имаха за цел да стимулират покупките преди новогодишните схеми за правителствени субсидии. Китай посочи, че ще разшири размяната на потребителски стоки до 2025 г., въпреки че все още се очакват подробности за националната политика.
Столицата на провинция Дзянсу, Нанкин, обяви по-рано тази седмица плана си да поддържа субсидии до 4000 юана (547 долара) за покупка на автомобил тази година. Китайските власти планират да издадат 3 трилиона юана в специални държавни облигации, за да стимулират икономиката чрез фискални стимули и субсидии. Местен играч на EV, който според анализаторите може да изпревари глобалните гиганти като Ford и Honda, предлага отстъпки до 11,5% за два модела, един хибрид и един EV от декември.
Tesla, която инициира ценовата война миналата година, удължи отстъпката от 10 000 юана за неизплатени заеми за популярния си Model Y в Китай до края на декември. След тези стимули продажбите на електромобили и plug-in хибриди, известни като превозни средства с нова енергия (NEV) в Китай, надхвърлиха 10 милиона единици миналата година, подкрепени от субсидираните от правителството замени до 20 000 юана всеки.
Продажбите на дребно, свързани с автомобили, обаче отбелязаха свиване от 0,7% на годишна база през първите 11, за разлика от 3,5% ръст на общите продажби на дребно в Китай, което подчертава въздействието на намаленията на цените.
Източник: www.auto-press.net