-
08 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6795
GBP / BGN 2.2411
CHF / BGN 2.0885- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
Мъжкото психично здраве във фокуса на четвъртото издание на проекта „Повече от шопинг терапия“ на Answear
21 Ноември 2025 | 19:44
/КРОСС/ Ани Владимирова и Александър Сано са посланици на инициативата
Международната модна платформа Answear стартира четвъртото издание на кампанията „Повече от шопинг терапия". Тази година тя се провежда в рамките на ноември - Месеца на мъжкото здраве, и е посветена на повишаването на осведомеността и грижата за психичното здраве на мъжете. Официален партньор на инициативата е първият в България сайт за електронна терапия E-Therapy.
Посланици на кампанията на Answear в България са психологът и основател на E-Therapy Ани Владимирова и актьорът Александър Сано.
България има най-острите социално-икономически неравенства в психичното здраве сред мъжете в ЕС. Общностни и профилактични психологични програми за мъже липсват. Самоубийствата при мъжете у нас са близо пет пъти повече от тези при жените, а злоупотребата с алкохол и стигмата около споделянето и търсенето на психологическа помощ допълнително задълбочават проблема. Психолозите отчитат, че мъжете са научени да се справят сами, без да показват слабост или емоции, без да търсят помощ. Да бъдат опора, а не нуждаещи се. Но потискането на емоции не води до сила - а до изолация, напрежение и болка. Именно затова кампанията „Повече от шопинг терапия", поставя под прожекторите темата за психичното здраве на мъжете и за това как изглежда съвременната мъжественост - разкъсана между натиска за успех, емоциите, които не са учени да назовават, и свят, в който смелостта често означава да не се преструват, че „всичко е наред".
„Живеем във време на изключителен стрес, свръхстимулация, напрежение, burn out. И докато ние жените сме склонни да говорим за това, мъжете прикриват тревожността и депресията. Това е директният път към психичните проблеми. Затова е толкова важно да говорим за мъжкото психично здраве", споделя Ани Владимирова.
Актьорът Александър Сано допълва: „Мъжете днес живеят в една много по-агресивна среда, заради тоновете информация от интернет. Това са ядрени атаки срещу психиката на мъжа. Постоянно го бомбардират клишета - да е мъж, мачо, да изкарва пари, да кара определен тип кола. Кой може да оцелее на тази атака? Затова е изключително важно да се говори за мъжкото психично здраве - да му се внуши да започне да говори, да потърси специалист, а не да пренебрегва проблемите си." За актьора реакцията да кажеш на някого, който не е добре психически, „да се стегне", не е опция. „По-скоро бих го подтикнал да потърси специалист и да говори, защото това нито е не-мъжко, нито е срамно", споделя актьорът.
За целите на кампанията е създаден специален уебсайт https://takecare.answear.bg/, където всеки може да намери полезна информация за мъжкото психично здраве, най-честите психични проблеми на мъжете в активна възраст в България, маските на мъжествеността и признаците, които подсказват, че мъжът има нужда от помощ. Всичко това е подкрепено от въздействащи и откровени видеа с посланиците на инициативата. Уебсайтът предоставя и информация и контакт за професионална психологическа подкрепа от E-Therapy.
„Проектът „Повече от шопинг терапия" е нещо повече от кампания за корпоративна социална отговорност. Той е част от нашата мисия да изградим осъзната общност около марката Answear. Обръщаме много внимание на това, което е отвън, но забравяме да се грижим за това, което се случва вътре в нас. Ето защо за четвърти път се включваме в разговора за психичното здраве, този път с фокус върху мъжете, които твърде често остават сами с емоциите си", коментира Анна Швец, мениджър „PR и комуникации" в Answear.com.
За Answear.com:
Answear.com е един от водещите онлайн търговци на премиум и луксозна мода в Централна Европа. Онлайн магазинът предлага широка гама от дрехи, обувки и аксесоари от над 800 световни бранда. Портфолиото включва избрани колекции за жени, мъже и деца, включително премиум, спортни и деним марки. В момента Answear.com оперира на 12 пазара, с планове за разрастване и на други. От началото на дейността си през 2011 г, компанията печели над 50 награди и отличия. Получава също така и признание от хиляди клиенти, на които предоставя постоянно модно вдъхновение, като си сътрудничи с модни дизайнери и експерти от модната индустрия. Компанията разчита на собствен логистичен център и ИТ решения, които позволяват висока оперативна ефективност, минимизиране на разходите и атрактивна ценова политика за клиентите. От грижа за околната среда и за удобство на клиентите, всички продукти от една поръчка се изпращат в общ пакет. В своята дейност Answear.com се фокусира върху бърза доставка и качествено обслужване. Компанията предлага програмата за лоялност Answear Club на своите редовни клиенти, която им позволява да пазаруват на още по-атрактивни цени.
За Ани Владимирова и E-THERAPY:
Ани Владимирова е магистър по психология, педагогика и история от СУ „Св. Климент Охридски" с над 20 години опит в областта на практическата психология. Има EMDR специализация при д-р Уди Орен, ASSYST provider при д-р Игнасио Хареро. Преминала е обучение за НЛП (Невро-Лингвистично Програмиране) Мастер и Практик при Робърт Дилтс и М. Пелехатий. Основател и управител на първия в България сайт за електронна терапия: www.e-therapy.bg през 2003 г. Платформата обединява екип от специалисти и практици, които комбинират знания от психологията и ежедневния живот. Всяка терапевтична сесия през E-therapy се извършва от дипломиран, практикуващ психолог, преминал предварително обучение за работа с информационната система и психологическите методики.
