• 20 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8036
  •  GBP / BGN 2.2826
  •  CHF / BGN 1.9846
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 13°C

Новият директор на BMW обмисля съвместна работа с технологични компании като Apple

Новият директор на BMW обмисля съвместна работа с технологични компании като Apple

/КРОСС/Новият изпълнителен директор на BMW Харалд Крюгер е готов да разгледа възможностите за сътрудничество с големи високотехнологични компании. Дигиталната свързаност на автомобилите в бъдеще ще наложи тясно партньорство със софтуерни компании като Apple, затова и стратегията на BMW трябва да бъде прекроена. Това заявява Крюгер в интервю за германския в. Süddeutsche Zeitung, цитирано от Капитал. 

Ръководството на BMW осъзнава, че следващото поколение превозни средства няма как да съществува без съдействието на телекомуникационните и софтуерните експерти. Това става на фона на проучванията на Apple за създаване на софтуер за самоуправляваща се електрическа кола. За да отговори на динамичните процеси в автомобилостроителния сектор, Крюгер, който встъпи в длъжност през май тази година, се опитва да съобрази новата стратегия на германския автопроизводител към тенденциите в индустрията.

Още миналата година изпълнителният директор на Apple Тим Кук е посетил централата на германската компания, за да се запознае отблизо с технологията на електрическия модел i3, твърдят източници на Reuters. Tогава обаче разговорът между компаниите беше прекъснат от смяната на ръководството на BMW. Другата причина за замразяването на отношенията е била намерението на Apple да разработва самостоятелно пътнически автомобили, припомня Reuters, позовавайки се на свои източници. Сега преговорите за партньорство са на път да бъдат подновени, смята Крюгер, който започва да проучва възможностите.

"Фундаментално и двете страни трябва да имат изгода от кооперацията, в противен случай тя няма да бъде трайна. Същевременно и двете компании трябва да споделят общи принципи, например що се отнася до сигурността на данните", обяснява Крюгер. Той не потвърждава дали с Apple вече работят по общ проект. "BMW Group и Apple имат нещо общо - и двете компании са много силни марки", каза още той.

От страна на BMW обаче също има поводи за притеснения относно сътрудничество от този тип. Автомобилостроителите се опасяват от споделянето на производственото си ноу-хау, защото не искат да се превърнат просто в снабдител на софтуерен или интернет гигант.

С нови играчи на пазара като производителя на електромобили Тesla, както и след заявката на технологични компании като Google и Apple да влязат в сектора се налага да се използват нови тактики и да се предприемат бързи реакции. Евентуалното включване на Google и Apple в автомобилния сектор сериозно би променило логиката и условията на пазара, смята Крюгер.

Харалд Крюгер, който е в BMW повече от 20 години и през май зае ръководна длъжност в компанията, е изправен през сериозни предизвикателства в условията на динамично развиващия се и все по-обвързан с високите технологии автомобилен пазар. Във вторник на пресконференция на Международното автомобилно изложение във Франкфурт 49-годишният изпълнителен директор колабира. От BMW коментираха, че става дума за неразположение, а според лекарите състоянието му е стабилно, уточнява Reuters.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.