• 10 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6807
  •  GBP / BGN 2.2391
  •  CHF / BGN 2.0840
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Новото Audi A3 седан се прицелва в Серия 3

Новото Audi A3 седан се прицелва в Серия 3

/КРОСС/ Опитваха често, но не успяха никога. От Audi постоянно искат да изместят Серия 3 от трона на средния клас. Първоначално с 80, а по-късно с A4. Никакъв шанс - от десетилетия BMW определя мащабите. Сега от Инголщадт пробват с нова стратегия - за първи път компактното A3 ще има и седан версия и така нахално ще се намести в средния клас. Още от първата среща си проличава, че Audi притежава формата да се изправи срещу Серия 3. Въпреки че е по-късо със 17 см. Щедро хромираната решетка на радиатора, издължената странична линия, апетитно оформената задница - двата седана си приличат доста, което определено няма да се хареса на мюнхенци.

Първата изненада ни чака в кокпита. Въпреки че A3 всъщност е от компактния клас, автомобилът изглежда доста висококачествено. Меки пластмаси, издаващи плътен звук превключватели и безупречна изработка - всичко това доказва отличния имидж на Audi в този аспект.

При BMW имаме по-обикновени пластмаси, не толкова добре напаснати фуги и не съвсем перфектна изработка - не подхождат на високите амбиции на BMW. При управлението и обзора нямаме забележки към двата модела. От Audi са наваксали в областта на Connectivity, тоест свързването на автомобилите с интернет. Също както BMW, и A3 предлага всички най-важни асистенти за сигурност, като единствено при навигационната система Серия 3 все още има предимство. Докато BMW навигира безпроблемно в задръствания със своята Real Time Traffic Information (RTTI), Audi е на трафик-данни от Google, които не дават много надеждна информация в ежедневието. Серия 3 контрира с повече място - най-вече заради по-голямата широчина колата изглежда една идея по-просторна. При Audi е по-тясно най-вече отзад - заради по-късото със 17 см междуосие. Все пак трябва да признаем, че в A3 на по-високите пасажери няма да им е тясно.

 

Докато Серия 3 предлага щедрите 480 литра като товарен обем, водачът на A3 трябва да се задоволи с 425 литра и по-малък отвор на багажника. Предимството на Audi е на междуградския път - хората от Инголщадт са поставили седана на диета, като A3 тежи 1315 кг. Теглото на 316i е със 145 кг повече, което се забелязва от водача във всяка една ситуация. Там, където Серия 3 проявява лека мудност, 1,4-литровият турбоагрегат на A3 с лекота се изстрелва до червената зона и прави впечатление на много по-жизнен. Изненадващо Audi предлага и по-добрата трансмисия. 6-степенната предавателна кутия е прецизна и превключва с лекота, докато боравенето със скоростния лост на BMW изисква повече усилия. Още един плюс за Audi е разходът. Средно A3 седан харчи 4,7 л на 100 км - с 1,1 л по-малко от BMW. Това се дължи не само на по-малкото тегло. Audi предлага 1.4 TFSI с техника, която в режим на частично натоварване изключва два от цилиндрите. Дори сме на мнение, че има опасност BMW да загуби титлата си на най-добър динамичен модел от Аudi. В сравнение с A3 Серия 3 се чувства по-уверено в завои, но също така и по-тежка. Предимствата на BMW са при управлението: без влияния от задвижването, дори при бърза скорост, то е по-прецизно в сравнение с това на Audi.

Така или иначе дуелът е на високо ниво - и двата седана са сред най-спортните на пазара. Без никакви странични действия. Тъй като както Audi, така и BMW не успяват да направят по отличен начин шпагата между спорт и комфорт. При Серия 3 това не е учудващо, тъй като тестовият автомобил е оборудван серийно със струващото 2169 лв. допълнително адаптивно окачване. Така BMW поглъща умело дупките и се справя отлично с неравностите. Тук Audi не успява да блесне толкова със серийното си окачване, като неравностите правят колата малко неспокойна.

Audi обаче е по-изгодно. С 1,4-литровия мотор със 140 к.с. A3 седан струва 51 000 лв. (цената е за Германия, продажбите в България започват от другия месец), а 316i е по-скъп с 4350 лв. при идентично оборудване. Добри шансове за Audi най-после да свали Серия 3 от трона.

ИЗВОД

Кой би си го помислил: новият седан вариант на A3 е на едно ниво със Серия 3. Audi е по-малката алтернатива на BMW, притежава притегателен формат и е значително по-изгодно от Серия 3. Остава въпросът: за какво ни е тогава Audi A4, пише autobild.bg.

Щефан Фосвинкел

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.