• 04 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8282
  •  GBP / BGN 2.2865
  •  CHF / BGN 2.0041
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 13°C

Богдан Милчев: Агресията на пътя избухва, защото там няма държава

Богдан Милчев: Агресията на пътя избухва, защото там няма държава

/КРОСС/ По нашите пътища вероятността да загинем е два пъти и половина по-голяма, отколкото средно в Европейския съюз. Това каза Богдан Милчев, експерт от Института за пътна безопасност и бивш шеф на КАТ.

"Сгрешена е философията на модела на управление на пътната безопасност. В момента общата отговорност за пътната безопасност е размита между десет министерства, областни управители, потребителите на пътя", твърди Милчев:
"Моделът на управление на споделената отговорност - така грешно разбран от държавните експерти: когато отговорността е споделена, никой не я носи и всеки прехвърля отговорността на другия, ни поставя в ситуация, в която ние, потребителите на пътната система, които се движим по пътя, взимаме правосъдието в собствените си ръце. Тази агресия избухва тогава, когато на пътя е налице липса на държава. Ние всички всеки ден виждаме, че на пътя има двоен стандарт."

Необходим е експертен орган, пряко подчинен на Министерския съвет, който да носи общата отговорност за пътната безопасност - българското правителство не иска да отвори тази тема и да я коментира експертно, подчерта експертът. На 10 октомври в Интер експо център предстои международен форум с участието на експерти от Швеция, Германия и Швейцария, на който ще бъдат представени добри практики за пътна безопасност, съобщи Милчев.

Всеки ден водим битка със собствената си държава, смята Богдан Милчев. Повече от десет години министерства системно бездействат и не спазват Закона за движение по пътищата, подчерта той:
"Ние сме в ситуация, в която няколко министри - министърът на вътрешните работи, министърът на образованието, министърът на транспорта, системно, повече от 10 години, не спазват Закона за движение по пътищата. Законът ги задължава да издадат едни наредби, с които да се анализират произшествията с деца, наредба, с която трябва да анализира произшествията с младите водачи.

Законът ги задължава да издават доклади за състоянието на пътната безопасност, които да се внасят в Министерския съвет ежегодно и на базата на тези доклади министър-председателят, респективно Министерски съвет, да управлява цялата система на пътната безопасност ефективно. /.../ Когато собствения ти министър не спазва закона, как ще искаме пътният полицай да го спазва."

Институтът за пътна безопасност е изготвил Пътна карта за развитието на пътната безопасност в България 2018-2020 година.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.