-
10 Дек 2025 |
USD / BGN 1.6807
GBP / BGN 2.2391
CHF / BGN 2.0840- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C 
BMW 640d Gran Coupe - урок по елегантност
13 Февруари 2014 | 08:38
Coupe-тата с четири врати (въпреки че реално това е оксиморон) в момента са страхотно популярни. Затова и очаквахме с голямо нетърпение (позакъснелия) отговор на BMW на „класика" Mercedes CLS. В тази категория често се включват и Audi A7, Porsche Panamera, Maserati Quattroporte и Aston Martin Rapide - макар че Audi и Porsche всъщност са с 5 врати.
По принцип пуристите изпадат в ужас, когато чуят, че едно Coupe може да има четири врати. Всъщност тази дизайнерска идея е на близо 60 години - още през 1954 година английският производител Bristol представя модела 405 - Coupe-лимузина с четири врати. През 1958 г.стартира производството на версията на Rover P5 с нисък покрив - първия автомобил, официално представен като Coupe с 4 врати.
През 2004 г. Mercedes „преоткрива" с CLS тази форма на елегантността - и не спира да твърди наляво и надясно, че е откривателят на тази ниша. След това в играта се включват повечето премиум-производители. Както се казва - всичко ново е добре забравено старо.
И докато някои от представителите на този клас изглеждат тромави и прекалено „пухкави", със „смъкнати" задници, BMW Gran Coupe е олицетворение на елегантността: ниско и издължено, с перфектни пропорции и класическа триобемна форма на каросерията. И според мен е много по-красиво от показания преди 5 години прототип BMW Concept CS.
Gran Coupe е по-дълго от Серия 6 Coupe с 11 сантиметра - които обаче са „вмъкнати" точно където трябва - в междуосието, което допълнително издължава силуета и увеличава пространството отзад. Задната седалка е наистина пълноценна - и то не само заради удобния достъп. Според BMW конфигурацията на седалките е 4+1 - с изричната забележка, че петото място е само за кратки пътувания.
Точно така - двете външни места отзад са изключително удобни, дълбоки и с достатъчно дълга опора за бедрата и място над главите - дори и за 2-метрови пътници. Заемането на средното място изисква от пътника известна гъвкавост на тялото - защото му се налага да седне като на мотоциклет, само че вместо резервоар между краката му ще се намира средният тунел и конзолата за управление на задния „климатик". Функционалността на автомобила се увеличава и от серийно сгъваемите облегалки на задните седалки, благодарение на които вместимостта на багажника се увеличава от 460 до 1265 литра.

Както и може да се очаква, комфортът на возене е забележителен. Driving Experience Control позволява избор между четири режима - Comfort +, Comfort, Sport und Sport +. В най-комфортния режим окачването дори допуска леко надлъжно разлюляване на автомобила - което е много приятно и разпускащо.
При Sport + окачването се стяга и колебанията на каросерията се ограничават до минимум - при това без особени компромиси по отношение на комфорта. 3-литровият редови шестцилиндров битурбо дизел е истински звяр - 313 к.с. и 630 Нм въртящ момент, който е на разположение още от 1500 об/мин. В комбинация със серийната 8-степенна автоматична трансмисия той ускорява 640d до 100 км/ч за само 5,4 секунди - и при това нито за секунда не звучи като дизел, а по-скоро като атмосферен бензинов „осмак". И не само звучи така, но и разгръща мощността си също толкова равномерно. Но е значително по-икономичен - при спокойно шофиране разходът е около 6-7 л/100 км - а при движение в режим ECO PRO дори и по-малко.
Технически данни
6 цилиндъра, битурбо; работен обем 2993 куб.см; мощност 230 кВт (313 к.с.) при 4400 об/мин; максимален въртящ момент 630 Нм при 1500-2500 об/мин; задно задвижване; 8-степенна автоматична трансмисия; Д/Ш/В 5007/1894/1392 мм; 0-100 км/ч за 5,4 сек; максимална скорост 250 км/ч; разход EU-Mix 5,5 л дизелово гориво/100 км., пише autobild.bg.
Цена: 165 600 лева