• 18 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8036
  •  GBP / BGN 2.2826
  •  CHF / BGN 1.9846
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 22°C

Експерти в образованието: Въпросът е не какво ще се учи, а как ще се учи

Експерти в образованието: Въпросът е не какво ще се учи, а как ще се учи

/КРОСС/ Не е безумна идеята да се променят учебните програми, защото времето си върви напред и ние не можем да останем с онази каруца, натоварена преди 20 години. Но безумието дойде от това, че промените не бяха подложени на обществено обсъждане, а това са ключови теми.

Това каза бившият образователен министър проф. Сергей Игнатов в сутрешния блок на ТВ7 в коментар на промените в учебното съдържание, които Министерството на образованието обяви.

За проф. Игнатов важен е не броят на часовете, а съдържанието на учебния материал и как се преподава.

Мнението му подкрепи и директорът на 125 СОУ "Проф. Боян Пенев" Ирена Атанасова. Тя също подчерта, че проблемът е не в броя часове, а в това какво е съдържанието, какво се прави в час.

Хаос в системата няма, но хаос започва да се създава, каза.

Ирена Атанасова сподели, че учителите по български език и литература наистина считат, че не е обосновано отпадането на толкова произведения. Изобщо формирането на национално самосъзнание, според тях, не е приоритет, каза тя.

Тя отбеляза, че промените в образованието са станали на фона на местните избори и на ареста на депутата от „Атака" Волен Сидеров и така са останали нечути.

Трудно се чуват учителите, допълни Атанасова.

Психолингвистът Стела Богомилова подчерта, че българското развитие много трудно може да облече дрехите на европейското, защото ние имаме специфично развитие като характер, като психология. Затова едно прилагане на финландската образователна система, макар и призната за най-добра, за нас не е най-добра. При нас социалната диалоговост в семейната среда е много различна, подчерта тя.

По думите й българското дете е изтощено дете.

Богомилова даде пример с дете, което е изкарало първи клас в частно училище, където е постигнало висок резултат в писането. Тя показа писано от него изречение, наподобяващо почерка на възрастен. Детето обаче се мести във втори клас в общообразователно държавно училище. То  прави опити да се самоубие, наръгва котката си с клечка за зъби, бие се с децата... А психоложката казва, че това е едно щастливо дете, просто отключва агресия при промяна на обстановката, недоумява Богомилова.

Според нея въпросът е не какво ще се учи, а как ще се преподава, какви ще са отношенията учител - родител, времето на престоя в училище, ранното ставане и пр.

Живеем в много инфарктно време и то ще се влошава, одопълни проф. Игнатов.  

И тримата бяха единодушни, че не е ясна целта, към която се стремим, причините, поради която се налага тази реформа.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.