• 28 Март 2024 |
  •  USD / BGN 1.8091
  •  GBP / BGN 2.2873
  •  CHF / BGN 2.0027
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 20°C

Русия създава най-мощният ракетен двигател, правен някога

Русия създава най-мощният ракетен двигател, правен някога

/КРОСС/ Руснаците финализират проектната фаза по изграждането на новия ракетен двигател РД-171МВ за перспективната ракета-носител "Союз-5". Двигателят е на базата на прочутия съветски мотор РД-170, чиято мощност бе еквивалентна на невероятните 20 милиона конски сили.

РД-171МВ обаче ще е с повече конски сили и всъщност ще е най-мощният ракетен двигател, създаван някога, предава Russia Beyond.

В рамките на експерименталния проект "Феникс", който включва конструирането на нов ракетен двигател за перспективната ракета-носител от среден клас "Союз 5", приключи комплектуването на макет за двигател с обозначение РД-171МВ.

Новият мотор включва конструкторски решения, съобразени с предполагаемия потенциал на летателно-техническите му показатели, които трябва да бъдат съвместими с перспективната ракета-носител "Союз 5". Моделът ще бъде използван във фазата на разработка на експериментален образец на новия ракетен двигател РД-171МВ, както и в бъдещите конструкторски дейности по сглобяването му.

През септември заместник-директорът на компанията "Енергомаш", която стои зад разработката, заяви, че огневите изпитания на РД-171МВ ще се проведат в края на 2020-началото на 2021 година.

По-рано шефът на "Роскосмос" Дмитрий Рогозин нарече мотора на РД-171МВ "Цар Двигател".

РД-170 в базовата си модификация е съветски ракетен двигател, разработен от "Енергомаш" през 1970-80-те години. Мощността му е около 20 милиона конски сили и това го прави най-мощният ракетен двигател на течно гориво, създаван някога. Той е с четири камери и е с 2,1-5,65% по-мощен от американския еднокамерен F-1 при 1,5 пъти по-малки габарити.

Именно F-1 е двигателят на най-мощната ракета, създавана до сега - американската Saturn V, която отведе астронавтите на САЩ до Луната.

РД-170 е много по-икономичен, тъй като е със затворен цикъл за разлика от F-1, който е с по-прост, но по-неефективен отворен цикъл.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.