• 18 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8385
  •  GBP / BGN 2.2902
  •  CHF / BGN 2.0178
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 7°C

Парламентът ратифицира споразумението с Полша

Парламентът ратифицира споразумението с Полша

/КРОСС/Народното събрание подкрепи законопроекта за ратифициране на Споразумението между правителството на България и правителството на Полша за осигуряване на логистична подкрепа за самолети МиГ-29. Със 133 гласа "за" и 42 "против" депутатите одобриха документа на първо четене.

Междуправителственото споразумение с Полша предвижда договорености за ремонт на шест двигателя, както и ползване на два полски двигателя за период от две години. Двата полски двигателя ще бъдат предоставени до 20 дни след влизане в сила на споразумението. Договорената цена за ремонта е 1 023 000 евро на двигател, като транспортните разходи са за сметка на полската страна.

При разглеждането на споразумението в комисията по отбрана било отбелязано, че възстановеният ресурс от по 200 часа на двигател осигурява ограничен период на използване и не решава въпроса с поддръжката или модернизацията на намиращите се на въоръжение в Българските военновъздушни сили самолети.

От АБВ обявиха, че въвличането на парламента като страна по договора е опасен прецедент, като става въпрос за частно-правното партньорство между Министерството на отбраната и полския завод и Народното събрание не би трябвало да е част от него.

Руската компания, производител на изтребителите МиГ-29, се закани да съди България за договора, ако той бъде приет от парламента.

Министърът на отбраната Николай Ненчев заяви, че полската страна е предложила по-добри условия от Москва и затова е предпочетена от българското правителство:

Споразумението има за цел да осигури за краткосрочен план летателната годност на самолети МиГ-29 като предвижда следните основни договорености: извършва се ремонт на шест български двигателя РД-33, осъществява временно ползване на два полски двигателя за две години или за 200 летателни часа. Стойността на услугата, предмет на споразумението, възлиза на 6 милиона 138 хияди евро. Договорената цена за ремонт на един двигател е 1 милион 23 хиляди евро. Транспортните разходи, свързани с ремонта на двигатели, ще бъдат за сметка на полската страна. Срокът за експлоатация на двигателите след ремонта е 350 часа като тяхната пълна гаранция е две години или 200 летателни часа. Двата полски двигателя за временно ползване ще бъдат предоставени в срок от 20 дни след подписването на споразумението и влизането му в сила. Първите два ремонтирани двигателя ще бъдат доставени в България за срок от седем месеца от влизането в сила на споразумението. Следващите ремонтирани двигатели ще бъдат доставени в България за срок от 11 месеца от влизане в сила на споразумението.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Михаил

На чии интереси Служат . . . . ? Не и на Българските ! А уж за Това са Избрани . Предатели . . . На Майка България !

27.11.2015 16:31:44

Анонимен

На чии интереси Служат . . . . ? Не и на Българските ! А уж за Това са Избрани . Предатели . . . На Майка България !

27.11.2015 16:29:58

Анонимен

Ето Това е Национално престъпление- Гласуваха го , знаейки че унищожават авиацията на България ! Това е Национално предателство !

27.11.2015 16:26:11

Анонимен

ей народе, как можахме да се докараме дотук с тези предатели!!!

27.11.2015 15:55:36

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.