• 10 Дек 2025 |
  •  USD / BGN 1.6811
  •  GBP / BGN 2.2375
  •  CHF / BGN 2.0905
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

ЧЕЗ започва кампания за разумно и отговорно използване на електроенергия

ЧЕЗ започва кампания за разумно и отговорно използване на електроенергия

/КРОСС/ ЧЕЗ започна информационна кампания за разумно и отговорно използване на електроенергията. Тя има за цел да насърчи клиентите на компанията да приложат няколко лесни стъпки за спестяване на електричество и активно да следят потреблението си през предстоящите зимни месеци.

Данните на ЧЕЗ показват, че средната консумация на електроенергия на клиент през зимните месеци (декември, януари и февруари) в периода 2009-2013 г. е 320 кВ/ч, което е с 68% повече отколкото през септември за същия период. За сравнение средното потребление за септември през последните пет години е 191 кВ/ч. Причина за рязкото нарастване на потреблението през зимата е сравнително високият дял на използването на електричество за отопление в България – около 40% от общата консумация. Това е значително над средното ниво за ЕС от 24%.

„Много е важно клиентите ни да знаят, че малка промяна в ежедневните навици може да намали значително сметките им за електроенергия. Надявам се, че със съветите и информацията, която предоставяме, заедно с нашите партньори от СОФЕНА, ще помогнем на нашите клиенти да контролират своето потребление”, каза Петър Докладал, регионален мениджър на ЧЕЗ за България на пресконференция за представяне на кампанията.

Съвместно с експертите от софийската енергийна агенция СОФЕНА, ЧЕЗ подготви десет съвета, които могат да намалят сметката за ток с до 15%. Изследванията на агенцията показват, че над 70% от сметката на четиричленно домакинство през зимните месеци е за отопление и затопляне на вода, a останалите близо 30% се разпределят между охлаждане, готвене, миене на съдове, пране, осветление и други електроуреди.

В рамките на кампанията ЧЕЗ предвижда различни инициативи за популяризиране на разумното и отговорно потребление на електроенергия. В сътрудничество със СОФЕНА ще бъде изготвена информационна брошура със съвети за спестяване на електрoенергия. Тя ще бъде изпратена до клиентите на ЧЕЗ в началото на януари 2014 г.

От началото на декември компанията започна онлайн игра за популяризиране на енергийната ефективност в дома „Академия Енергия“. Всеки, който се регистрира на www.energyacademy.bg, играе редовно през следващите три месеца (от 2.12.2013 г. до 02.03.2014 г.) и изпълни определени условия, ще участва в жребий за един от 17 електроуреда, предвидени като награди от ЧЕЗ.

Полезна информация за начините за спестяване на електроенергия и средната консумацията на основните електроуреди в домакинството ще бъде публикувана в подсекция „Енергийна ефективност” на www.cez.bg (http://www.cez.bg/bg/za-klienta/energijna-efektivnost.html). Клиентите ще имат достъп до калкулатор, който автоматично изчислява потреблението на всеки един от електроуредите в домакинството в зависимост от неговите параметри като мощност, клас енергийна ефективност, обем и др. Освен това в подсекцията ще има и калкулатор за текущо проследяване на сметката за електроенергия.

ЧЕЗ ще започне образователна кампания за енергийна ефективност сред ученици от I до IV клас. Служители на ЧЕЗ ще проведат беседи в девет начални училища в Западна България и ще раздадат занимателни книжки със съвети и игри, свързани с отговорното използване на електроенергията на децата.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.