• 18 Май 2024 |
  •  USD / BGN 1.8036
  •  GBP / BGN 2.2826
  •  CHF / BGN 1.9846
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 22°C

Колко ни струват фестивалите?

Колко ни струват фестивалите?

/КРОСС/ Европейско изследване сравни няколко от най-големите фестивали в Европа и установи най-желаните и евтини дестинации за фестивален туризъм.

Кои са най-желаните европейски фестивални дестинации? Колко ни струва да посетим всяка една от тях? За какви непредвидени разходи да се подготвим? Каква е средната цена, която европейската публика е готова да плати, за да се потопи в неповторимото изживяване, наречено музикален фестивал? Кой от големите европейски фестивали е с най-добрите цени?

Това разкрива проучване за 2014 година на новата Европейската агенция за фестивални изследвания (European Festival Research Agency). Ежегодният доклад на EFRA показва динамичните промени в музикалния бизнес в Европа. Особено видими на фона на големите икономически контрасти на Стария континент, очертаните тенденции биха могли да помогнат и за по-доброто позициониране във все по-развития нов сегмент на фестивалния туризъм.

Той анализира различни икономически, финансови и социални показатели във фестивалния бизнес от потребителска гледна точка (цените на билетите, престоя, храните, напитките и непредвидените разходи, както и социалното влияние на фестивала) и определя новите и любoпитни тенденции.

Фокус на изследването са големите европейски музикални фестивали, с продължителност между 4 и 7 дни и повече от 10 сцени. Подбрали сме няколко от най-любопитните сред тях.

Първият ключов показател, разбира се, е цената на билетите, като средната стойност на пропуск за голям европейски фестивал през 2014-а е била около 203 евро. Фестивалът с най-ниска цена на билетите, включен в проучването е EXIT Festival в Сърбия. Най-високата цена си оспорват фестивалите Glastonbury (Великобритания) и Tommorowland (Белгия).

След билетите идва ред и на уреждане на място за спане. През 2014 фестивалите отново обявяват ръст в посещението на къмпинг зоните. Това е постоянно покачваща се тенденция през последните 3 години. Причината за нея обаче не е увеличаващият се брой фестивални посетители, а фактът, че това е най-достъпната финансово опция.

Средната цена на къмпинга според EFRA варира около 171 евро за пет фестивални дни. Фестивали, като EXIT (30 евро) и Glastonbury (60 евро) още държат ниския ценови диапазон, за разлика от други утвърдени играчи на пазара, като Sziget (Унгария), Roskilde (Дания) и Tommorowland, които не падат под 200 евро на предварителната си продажба.

Цените на храната и напитките също са във фокуса на статистическото проучване, а амплитудите и тук са големи - сандвичите започват от 3 евро (EXIT), минават през 5 евро (Sziget) и достигат до 15 евро за сандвич на Tommorowland. Бирата също е най-евтина в централна и Източна Европа (EXIT, Sziget, Outlook), като най-високите си стойности напитката очаквано достига на Острова, където половин литър може да струва почти 10 евро. Всички тези цени EFRA обединява и в общия статистически показател "фестивален ден" - парите, които през 2014-а един средностатистически фестивален посетител харчи в един ден. Тук отново цените се покачват от Изток на запад - един фестивален ден на EXIT струва 20 евро, на Sziget - 30 евро, а най-скъпи за феновете са датският Roskilde (100 евро на ден) и белгийският Tommorowland (150 евро на ден).

За всички, които тепърва се подготвят за фестивални приключения, е важно да проверят внимателно и т.нар. "скрити разходи" - привидно незначителни услуги, които често отсъстват от официалния ценоразпис и планираните бюджети, но без които достъпът до фестивалните зони би бил невъзможен. EFRA отбелязват, че често в Централна и Източна Европа се заплащат допълнително такси за резервация и туизъм, а в Западна Европа най-много непредвидени разходи отиват за паркинг, интернет, ток и топъл душ.

Последният показател, който EFRA посочва, е емоционалната стойност на фестивалите. Много често списъкът с артисти се счита за основната причина феновете да изберат дадено музикално събитие. Въпреки това обаче нишови фестивали често са напълно разпродадени без нито едно обявено име (например германския Wacken, или португалския Boom Festival), а Fusion Festival в западна Германия прави томбола със записване, чрез която се изтеглят щастливците, които имат право да закупят билет за фестивала. И освен гигантът Glastonbury (най-големият музикален фест в света се разпродава за броени часове), най-голяма глобална емоционална ангажираност предизвикват фестивалите със специална атмосфера, като EXIT и Sziget, за чиито награди за най-добри фестивали в популярната класация на European Festival Awards през 2014-а са гласували над 2 000 000 фена. /БГНЕС

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.